خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

پیرمرد کشمیری: قلب هایمان در آتش است

ادیان نیوز/ درحالی که هند با اعزام ده ها هزار نیرو، کشمیر را در محاصره قرار داده، تماس های تلفنی قطع شده و نواحی برگزاری عید قربان، در این منطقه مسلمان نشین به حالت متروکه درآمد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از گاردین، مسلمانان در جامو و کشمیر، عید سعید قربان را در حالی سپری می کردند، که این منطقه در محاصره کامل امنیتی  به سر برده، و آن ها حتی اجازه تماس با خویشاوندان و دوستانشان را نداشتند. تمامی امکانات ارتباطی در این منطقه قطع شده و برای هشتمین روز پیاپی، این منطقه مسلمان نشین در محاصره کامل نظامیان هندی قرار دارد.

بنا بر گزارش ها ، در سرینگر ، شهر اصلی کشمیر ، سربازان هندی به بعضی از ساکنان اجازه می دادند به تنهایی یا به صورت دو نفره به مساجد محلی بروند ، اما مناطقی از شهر که معمولاً بزرگترین جشن های سال در آنجا برگزار می شود، کاملا به حالت متروکه درآمد.

مقامات گفتند محدودیت هایی برای جلوگیری از ناآرامی وجود دارد. هفته گذشته بیش از ۱۰  هزار نفر در اعتراض به تصمیم دهلی در مورد ابطال وضعیت ویژه کشمیر به خیابان های سرینگر  ریختند. طبق گزارش های رسیده، در این درگیری ها نیروهای دولتی  به روی تظاهرکنندگان آتش گشودند و از اشک آور استفاده کردند. وزارت امور داخله هند ادعا کرد که هیچ گونه اعتراض بیش از ۲۰ نفر صورت نگرفته است – گرچه ظاهرا تصاویر تلویزیونی جمعیت بزرگی را نشان می دهد که در آن شعار «برگرد هند» به گوش می رسد.

حبیب الله بهات یک مسلمان ۷۵ ساله، به خبرنگاران گفته روز دوشنبه علی رغم اینکه بیمار است اما برای نماز عید آمده و افزود: قلب هایمان در آتش است! هند ما را به دوره تاریکی برده است اما خدا با ماست و ما پیروز خواهیم شد!

قطع ارتباطات سبب شده اطلاعات بسیار کمی از آن چه هم اکنون در کشمیر در حال وقوع است به بیرون درز کند. در مقابل ده ها هزار نیروی هندی به خیابان های کشمیر ریخته اند.

قطع تلفن و خدمات اینترنتی باعث شده تا افراد برای تماس با خویشاوندان به فرستادن یادداشت های کاغذی به دوستان خود متوسل شوند. سه روز طول کشید تا یک یادداشت ، توسط یک زن که در دهلی کار می کند ، ارسال شود تا به پدرش در کشمیر تحویل داده شود.«من خوبم ، نگران من نباشید. شما از خودتان مراقبت می کنید.»

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.