خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

روابط درون خانوادگی زن و شوهر

به گزارش ادیان نیوز (ردنا)، شمیم نوشت: پیوند زناشویی و زندگی مشترک از شیرین‌ترین پیوندها در روابط برای انسانهاست و «خانواده» کانونی است برای امنیت، آرامش، مودت و و آسایش هر زن و مرد.

برخورداری از همسر خوب و شایسته در زندگی، یکی از و از نعمت‌های بزرگ است که خداوند متعال به بندگان خویش عنایتان می‌کند و برای اکتساب چنین نعمتی، تعالیم عالیه اسلام علاوه بر آن که ملاکها و معیارها را در انتخاب همسر» بیان می‌نماید، دارای رهنمودها و دستوراتی است که بدون شک باید بر روابط خانوادگی هر فرد مسلمان حاکم باشد.
و شک نیست کسانی که در زندگی زناشویی جویای سعادت، نشاط، شادابی، طراوت، معنویت و خوشبختی هستند، هم در ((انتخاب همسر)) و هم در ((نحوه تنظیم روابط خانوادگی)) بایستی به این تعالیم ارزشمند تأسی کنند.

رابطه زن و شوهر

رابطه زن و شوهر، به قدمت خلقت انسان، به قداست متعالی‌ترین ارزش‌ها، به عظمت گستره هستی، به برکت همه نسل‌ها در همه عصرها و تجلی گر اولین تعامل حقه انسانهاست.

رابطه زن و شوهر، رابطه عاشق و معشوق، رابطه تن و تن پوش، رابطه همرهان طریق کمال و معناگر محبت و ایثار است.

رابطه زن و شوهر، سرچشمه همه عاطفه‌ها و بستر گیراترین رابطه‌هاست. زن، مرادش را در سن رابطه با شوهر، می‌یابد و شوهر آرامش را در گرو وجود زن می‌داند.

رابطه زن و شوهر، جلوه‌ای از برترین هنر زندگی و کامل‌ترین شکل ارتباط انسانی است.

رابطه زن و شوهر، رابطه مهرورزی و محبت پذیری، عهد و وفا، گذشت و ایثار، سخاوت و احسان، مودت و مروت، صداقت و درستی، صفا و صمیمیت، خورشید و نور، چشمه و آب، پرنده و بال، اوج و پرواز، دل و دلدار، چشم و نگاه، اندام و لباس، چراغ و روشنی، باغ و باغبان، گل و گلدان، سبزه و بهار، گلبرگ و ریحان، انگشتر و نگین، لبخند و نشاط، طبیب و درمان، سکینه روان و آرامش جان، و رحمت و نعمت است.

در یک نگاه رابطه زن و شوهر، آمیزه‌ای است از زیباترین تلاقی چشم‌ها، گیراترین تبادل کلامها، هماهنگ‌ترین طپش قلب‌ها، همسوترین اندیشه‌ها، استوارترین گام‌ها و پررمز و راز ترین محرمیت‌ها.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.