خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

نیوزیلندی ها سلاح های خود را تحویل دادند

بیش از ۱۰ هزار اسلحه به عنوان بخشی از تلاش های دولت برای جمع آوری سلاح ها پس از کشتار «کریستچرچ» به پلیس نیوزلند تحویل داده شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «eu.usatoday»،بیش از ۱۰ هزار اسلحه به عنوان بخشی از تلاش های دولت برای جمع آوری سلاح ها پس از کشتار «کریستچرچ» به پلیس نیوزلند تحویل داده شد.

نیوزلند اکثر سلاح های اتوماتیک و نیمه اتوماتیک را پس از تیراندازی ها در مساجد کریستچرچ که بیش از ۵۱ کشته و چندین زخمی بر جای گذاشت را ممنوع کرده است.

این کشور همچنین برنامه بارخرید سلاح ها را اجرایی کرد تا به دارندگان سلاح ها اجازه بدهند به ازای تحویل اسلحه های خود هزینه ای را دریافت کنند.

از زمانی که این برنامه داوطلبانه در روز ۱۰ جولای آغاز شده است ، ۱۰ هزار و ۲۴۲ اسلحه به پلیس تحویل داده شده است و یک هزار و ۲۶۹ سلاح دیگر هم تحت برنامه عو تحویل داده شده است.

این برنامه به مردم اجازه می دهد تا سلاح های خود را بدون اینکه هیچ گونه سوالی از آنها درباره اینکه چگونه و یا چه زمانی آنها را به دست آورده اند،تحویل دهند.

پلیس اندونزی اعلام کرد که بیش از ۹۰ برنامه جمع آوری سلاح در سراسر کشور با شرکت بیش از هفت هزار دارنده سلاح برگزار شده است.

پلیس در بیانیه ای در این باره گفت: «واقعا خوشحالیم که نیوزلندی ها چنین مشارکتی در این برنامه داشتند و امیدواریم که مردم بیشتری در برنامه پش دادن سلاح ها در ماه های آتی شرکت کنند.»

منبع: شبستان/۷

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.