خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

بازگشایی مقام «حضرت هارون» در اردن

مقامات اردنی مقام حضرت«هارون» را پس از یک هفته تعطیلی دوباره باز کردند.

به گزارش ادیان نیوز (ردنا) به نقل از القدس العربی، وزارت اوقاف اردن در بیانیه ای اعلام کرد: پس از یک هفته بسته بودن مقام «حضرت هارون» به دلیل پخش فیلم ویدیویی از گردشگردان اسرائیلی که مراسم مخصوصی را درآنجا برپاکردند، مسئولان این کشور این مقام تاریخی را در منطقه البتراء در جنوب اردن باز کردند.

این وزارتخانه اعلام کرد: بازگشایی مقام حضرت هارون برای استقبال زایران براساس دستورها و شروط مشخص شده برای زیارت مقامات، انجام گرفت.

وزارت اوقاف اردن از زایران و بازدیدکنندگان خواست تا به دستورها و شروط معین شده برای زیارت پایبند باشند.

براساس این بیانیه، باید شرایط ایمنی عمومی هنگام عبور از جاده این مقام برای حفظ سلامت شان رعایت شود، به خصوص که این مقام در یک منطقه مرتفع قرار دارد و ورود به این مقام تنها با هماهنگی مقامات نظارتی و دی طلاح و براساس زمان مقرر انجام می گیرد.

«عبدالناصر ابوالبصل» وزیر اوقاف اردن هفته گذشته تصمیم گرفت تا این مقام را ببندد. این تصمیم در نتیجه ورود گردشگران به روش غیر قانونی به این مقام بدون اطلاع این وزارتخانه اتخاذ شد.

همچنین اتخاذ این تصمیم به پخش یک فیلم ویدیویی از پایگاه های خبری بود که نزدیک به ۵۰۰ گردشگر اسرائیلی در طول آداب و مناسک یهودی در این مکان نشان می دهد.

مقام حضرت هارون، یک ضریح تاریخی است که در یکی از کوههای البتراء قرار دارد و اعتقاد براین است که این مقام پیامبر هارون است.

منبع: شبستان/۴۴

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.