خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

 پدیده اسلام هراسی تهدیدی جدی برای امنیت جهان است

به گزارش ادیان نیوز (ردنا)؛ شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در واکنش به حمله به مسجدی در نروژ گفت: تشدید حوادث اسلام هراسی خطری جدی برای صلح و ثبات بین المللی است.
وی حملات تروریستی و افراط گرایان به مساجد را به شدت محکوم کرد و اظهار داشت: افزایش حملات افراط گرایانه با هدف ترویج اسلام هراسی تهدیدی جدی برای امنیت جهان است.
وزیر امور خارجه پاکستان همچنین از اقدام فوری افسر سابق پلیس پاکستانی مقیم نروژ به نام محمد رفیق که در هنگام حمله مهاجم به مسجد نور در شهر اسلو با وی درگیر و او را خلع سلاح کرده بود، تمجید کرد.
گفتنی است شامگاه روز شنبه گذشته مرد مسلحی پس از شکستن در شیشه‌ای مسجد نور در حومه شهر اسلو توسط یکی از حاضران خلع سلاح و اندکی بعد به وسیله پلیس بازداشت شد.
رسانه‌های محلی به نقل از پلیس، فرد مهاجم را جوانی ۲۰ ساله و شهروند نروژ معرفی کرده‌اند. در جریان این حادثه مهاجم و یکی از حاضران دچار جراحات سطحی شده‌اند.
پلیس نروژ تاکنون درباره انگیزه فرد مهاجم به طور رسمی گزارشی منتشر نکرده، اما تائید کرده است که او هنگام یورش به مسجد جلیقه ضد گلوله بر تن داشته و دست‌کم سه سلاح گرم و یک چاقو با خود حمل می‌کرده است.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.