خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

خانم مارلین دیاب: ایران الگوی زندگی مسالمت‌آمیز است

به گزارش ادیان نیوز (ردنا)؛ رئیس مرکز تکثرگرایی و صلح لبنان خانم مارلین دیاب با حجت الاسلام تسخیری رئیس مرکز گفتگوی ادیان و فرهنگ‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار، حجت الاسلام تسخیری اظهار کرد: روابط جمهوری اسلامی ایران با همه اقوام و ملت‌ها و ادیان روز به روز مستحکم‌تر می‌شود.
ایشان افزود: یکی از محورهای مهم نظام ج.ا.ایران گفتگو با رهبران ادیان ابراهیمی و غیرابراهیمی است که در طول بیش از سه دهه گذشته شاهد آن هستیم.
حجت الاسلام تسخیری تأکید کرد که: تا زمانی که ملت‌ها بر اساس منطق با هم در ارتباط باشند، منطق زور هرگز در روابط جامعه بشری حاکمیت پیدا نخواهد کرد.
خانم دیاب ایران را مهد تمدن بشری دانستند و اظهار داشت: برماست که فرهنگ محبت و دوستی را در جامعه انسانی گسترش دهیم.
ایشان با اشاره به جایگاه ایران در منطقه و صحنه بین الملل و وضعیت پیروان ادیان در داخل ایران گفت: در این چند روزی که من در ایران بودم به این باور رسیدم  که ایران می‌تواند الگوی زندگی مسالمت‌آمیز دنیای امروز باشد. مردم ایران، مردمی با فرهنگ، شاداب، و اندیشمند و پشتیبان ارزشهای انسانی هستند، ارزش‌هایی که مورد احترام همه ادیان و فرهنگ‌های جامعه بشری است.
خانم مارلین دیاب که برای دیدار چند روزه به دعوت کتابخانه ملی به ایران سفر کرده است، اعلام آمادگی کرد که از ظرفیت موسسه خویش برای همکاری با مرکز گفتگوی ادیان ایران در جهت تقویت گفتگوهای دینی استفاده نماید.

انتهای پیام/م

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.