خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

مشوق های اقتصادی وزارت راه برای مشارکت انبوه سازان در طرح ملی مسکن

به گزارش ادیان نیوز (ردنا)؛ یوناتن بت کلیا عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به افزایش رکود در بازار مسکن، گفت: افزایش ۱۲۰ درصدی قیمت مسکن در دو سال اخیر موجب شده که به تدریج بازار مسکن وارد دوره رکود تورمی شود و این مسئله به صورت مستقیم بر میزان معاملات بازار اثر منفی گذاشته است.

تولید انبوه راه کار دولت  برای مدیریت قیمت مسکن

نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایط کنونی راه کارهای کوتاه مدت و بلند مدت بسیاری برای متعادل کردن قیمت مسکن وجود دارد، به طوری که در شرایط کنونی وزارت راه و شهرسازی برای مدیریت قیمت مسکن به دنبال تولید گسترده و انبوه ساختمان در کشور است.

وی گفت: در نشست های اخیر کمیسیون عمران مجلس، بارها موضوع بازار مسکن با حضور وزیر راه و شهرسازی بررسی شد و مسئولان مربوطه گزارش های بسیاری را درباره اقدامات پیش روی وزارتخانه برای تولید مسکن ارائه کردند.

مشوق های اقتصادی وزارت راه برای  مشارکت انبوه سازان در طرح ملی مسکن

یکی از برنامه های وزارتخانه، ارائه زمین رایگان و مشوق های اقتصادی، برای حضور فعال انبوه سازان در حوزه تولید مسکن است که قطعا تحقق این مسئله در کاهش قیمت املاک در کشور اثرگذار خواهد بود

بت کلیا ادامه داد: یکی از برنامه های وزارتخانه، ارائه زمین رایگان و مشوق های اقتصادی، برای حضور فعال انبوه سازان در حوزه تولید مسکن است که قطعا تحقق این مسئله در کاهش قیمت املاک در کشور اثرگذار خواهد بود.

نظارت کافی  در حوزه مسکن وجود ندارد

وی گفت: متأسفانه در شرایط کنونی نظارت کافی  در حوزه مسکن و بازار مرتبط وجود ندارد و این مسئله به تلاطمات بازار و افزایش قیمت ها دامن زده است، البته در این رابطه، مجلس نیز به میزان کافی نظارت نکرده است.

انتقاد از عدم تعیین تکلیف خانه های خالی/ این املاک تاکنون به حال خود رها شده اند

بت کلیا با انتقاد از عدم تعیین تکلیف خانه های خالی در کشور، گفت: دولت براساس قانون باید نسبت به مدیریت خانه های خالی و اخذ مالیات از مالکان این املاک اقدام کند، اما متأسفانه این املاک تاکنون به حال خود رها شده اند و افراد با هدف کسب منافع اقتصادی، خانه های خود را خالی نگه داشته اند.

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: در شرایط کنونی تمام دستگاه ها از جمله وزارت نیرو، وزارت کشور و شهرداری ها برای اجرای درست و کامل قانون مالیات بر خانه های خالی، وزارت راه را همراهی کنند./

پایان پیام

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.