خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

دریافت شهریه برای مقطع پیش دبستانی مدارس دولتی خلاف قانون است

به گزارش ادیان نیوز (ردنا)؛ کارن خانلری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ، در مورد اعلام خبری از سوی مدیر کل دفتر آموزش پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش مبنی بر افزایش ۱۵ درصدی شهریه پیش دبستانی‌های مدارس دولتی، گفت: بر اساس قانون اساسی مدارس دولتی نباید شهریه دریافت کنند، اما مواردی که از والدین برای حضور در جلسات اولیا و مربیان دعوت کرده و از آنها می‌خواهند که در صورت تمایل مبالغی را در جهت رفع مشکلات مدرسه اهدا کنند، بلامانع است.

نماینده مردم ارامنه شمال ایران در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: مشکلات مالی کنونی مدارس به وضعیت بودجه کشور برمی‌گردد، اما در این شرایط نیز نباید مدارس دولتی پرداخت شهریه را برای والدین اجباری کنند.

احتمال معرفی وزیر پیشنهادی دولت برای فعالیت در آموزش و پرورش تا ۲ هفته آینده

وی در بیان تاثیر تاخیر در انتخاب وزیر آموزش و پرورش بر حوزه آموزشی کشور، تصریح کرد: احتمال دارد که تا دو هفته آینده وزیر پیشنهادی دولت برای فعالیت در آموزش و پرورش معرفی شود، چرا که بیش از این نمی‌توان این حوزه را معطل نگه داشت، هر چند مشکلات حوزه آموزش کشور زیربنایی‌تر از این است که تاخیر در تعیین وزیر به تنهایی ضربه مهلکی به بدنه آن وارد کند.

خانلری خاطرنشان کرد: بی‌تردید سرپرستی که برای اداره وزارت آموزش و پرورش انتخاب شده است، همان وظایف وزیر را بر عهده دارد و می‌تواند این عرصه را به خوبی مدیریت کرده و به جلو ببرد.

اداره وزارت آموزش و پرورش یک مدیریت جهادی را می‌طلبد

این نماینده مجلس در دوره دهم، تاکید کرد: مشکلات کنونی وزارت آموزش و پرورش به تخصیص بودجه برمی‌گردد که از وضعیت نامطلوبی برخوردار بوده و ناشی از شرایط اقتصادی کشور است و چنانچه سرپرست یا وزیر بتواند منابع محدود این وزارتخانه را به خوبی مدیریت کند به طور قطع مشکلات آن را حل خواهد کرد.

عضو کمیته علوم، تحقیقات و فناوری کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، یادآور شد: مدیریت استراتژیک به این معناست که بتوانید با منابع محدود به اهداف بهتری دست پیدا کنید که تحقق این مهم نیز یک مدیریت جهادی می‌طلبد و هر فردی هم که به عنوان وزیر آموزش و پرورش انتخاب شود باید با این دیدگاه برای اداره این وزارتخانه وارد میدان شود./

پایان پیام

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.