خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

اسفندیار اختیاری: خودکفایی نیازمند میدان دادن به جوانان است

به گزارش ادیان نیوز (ردنا)؛ اسفندیار اختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به نقش خودباوری و جوانان در خودکفایی کشور گفت: در تحریم‌ها یک موضوع بسیار مهم است و آن این است که باید فعل، “ما می‌توانیم” را صرف کرد. چنانچه بخواهیم پیشرفت کنیم، بخش‌های متعددی باید روی پای خود بایستند و کار کند البته این به معنای تقابل با تعامل علمی و پژوهشی نیست. زیرا علم و پژوهش حد و مرز ندارد اما زمانی که به عمل تبدیل می‌شود و به فناوری می‌رسد نباید به جایی تکیه کرد. باید به شرکت‌های دانش‌بنیان و جوانان که در این فضا کار می‌کنند، احترام گذاشت، آنان را حمایت کرد و اجازه حرکت داد.

خوشبختانه در بحث هوافضا به کمک و همت جوانان، ایران خودکفا است

باید روی پای خود بایستیم

نماینده زرتشتیان در مجلس افزود: برای خودکفایی و رهایی از مشکلات تحریم و دادن حس مثبت و پیشرفت به ایرانیان، با کسب علم و دانش روز، باید دست بر روی زانو خود بگذاریم. البته این مسیر، مسیر بسیار سختی است ولی ایرانیان “زاده” روزهای سخت هستند. در این راه باید علم و دانش، به صورت کاربردی به کار گرفته شود و به جوانان و علاقممندانی که در این زمینه مشغول هستند، باید حمایت شوند و اجازه حرکت و پیشرفت داده شود.

خودکفایی در بخش وسیعی از هوافضا اتفاق افتاده است

رئیس فراکسیون هوافضا و هوانوردی مجلس با بیان اینکه در بخش هوافضا این خودکفایی، بصورت معناداری وجود دارد، تصریح کرد: همانگونه که در بحث هسته‌ای خودکفایی اتفاق افتاد درهوافضا نیز اینگونه است. به جوانان، دانشمندان و پژوهشگرانی که این زمینه فعال هستند، اجازه و امکانات داده شد تا حرکت کنند و خوب و ارزشمند نیز حرکت کردند به گونه‌ای که در بحث هوافضا، ساخت ماهواره انجام شد و ماهواره‌برهایی که ماهواره را در مدار قرار می‌دهند، ایرانی است. این شیوه باید در دیگر صنایع نیز بکار گرفته شود.

صنعت هوانوردی را عمومی نکردیم

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: باید قبول کرد که در صنعت هوانوردی به اندازه کافی پیشرفت نکردیم. شاید مهمترین دلیل آن این باشد که صنعت هوانوردی، عمومی نشده است و کمتر به جوانان اجازه داده شده است که وارد این وادی شوند و نیازمند توجه ویژه است.

این نماینده مردم در مجلس دهم خاطرنشان کرد: اجازه حرکت و حمایت و اهمیت دادن به جوانان در صنعت هوانوردی می‌تواند کمک کند تا در این زمینه نیز قدم‌های بلند و مثبت برداشته شود./

پایان پیام

 

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.