خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

آیت‌الله نوری همدانی: کشتار مردم کشمیر، فاصله ادیان هند را زیاد می‌کند

به گزارش ادیان نیوز (ردنا)، آیت‌الله العظمی نوری همدانی، از مراجع تقلید شیعیان جهان در پیامی که امروز پنجشنبه ۲۴ مرداد به مناسبت کشتار مردم مسلمان کشمیر صادر شد، این اقدام را موجب بی‌ثباتی و ایجاد فاصله بیشتر بین صاحبان ادیان در سراسر هند دانست.
متن کامل پیام به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
در این روزها متاسفانه اخبار ناگواری از کشمیر هند به گوش می‌رسد. سکوت نهاد‌های بین‌المللی و مدعی حقوق بشر، به این نوع از برخوردها موجب تاسف است. اقدام به محاصره دره کشمیر و قطع وسایل ارتباطی نموده‌اند. هرگونه تجمع و حتی نماز جمعه و جماعت را ممنوع کرده و در صورت تشکیل هرگونه اجتماع، پاسخ را با گلوله می‌دهد. مردم مظلوم حتی امنیت تهیه غذا و نیاز‌های اولیه را ندارند. تصاویر و گزارشاتی می‌رسد که انسان توانایی دیدن آنها را ندارد و تمام این‌ها رفتاری غیر انسانی است.
همه انسان‌های آزاده خصوصا امت اسلامی، دولتمردان، علما و نهاد‌های حقوق بشری همگی باید نسبت به این موضوع اقدامی جدی داشته باشند؛ که درصورت سکوت، کشمیر وارد مرحله‌ای خطرناک‌تر و تاسف بارتر خواهد شد. بنابراین بر آحاد مردم آزاده جهان با هر نوع رنگ و پوست و نژاد و دین و خصوصا امت اسلامی و دولت‌ها است که در برابر این اهانت بزرگ و تجاوز غیر انسانی ساکت ننشینند.
دولتمردان هند نیز بدانند این رفتار ظالمانه ، جز بی‌ثباتی و ایجاد فاصله بیشتر بین صاحبان ادیان در سراسر هند نتیجه‌ای نخواهد داشت و باید زمینه را برای یک زندگی مسالمت‌آمیز برای همه مردم اعم از شیعه، سنی و هندو فراهم نموده و همانند گذشته درکنار هم باشند.
اینجانب ضمن محکوم نمودن رفتارهای غیر انسانی، خواستار پایان سریع کشتار و محاصره نظامی کشمیر می‌باشم و تاکید بر دفاع از هر انسان مظلوم در هرکجای جهان داریم.
حسین نوری همدانی
۲۴ مرداد ۱۳۹۸
انتهای پیام/

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.