خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

سمینار حلال در فیلیپین برگزار شد

ناحیه جنوبی کمیسیون ملی مسلمانان فیلیپین با همکاری شورای امور اسلامی مونتالبان و واحد دولتی دست‌اندرکار امور حلال، سمینار حلال در فیلیپین را برگزار کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، ناحیه جنوبی کمیسیون ملی مسلمانان فیلیپین با همکاری شورای امور اسلامی مونتالبان و واحد دولتی دست‌اندرکار امور حلال نسبت به برگزاری سمینار آگاهی از صنعت حلال و موسسات مالی اسلامی خُرد اقدام نمود.
موضوع توسعه و گسترش صنعت غذای حلال و توسعه موسسات اسلامی خُرد اخیراً در دستور کار کمیسیون ملی مسلمانان فیلیپین قرار گرفته است زیرا این موضوع در اولویت کاری «سیدامن – بی – پانگارونگان» رئیس کمیسیون ملی مسلمانان (وزیر امور مسلمین) قرار گرفته است.
دفتر ناحیه جنوبی کمیسیون ملی امور مسلمانان به ریاست «دالمیلانگ پاراهیمان» با همکاری شورای امور اسلامی مونتالبان و واحد دولتی دست اندر کار امور حلال نسبت به برگزاری سمیناری در راستای دادن آگاهی پیرامون صنعت غذای حلال و موسسات مالی اسلامی خرد در نوزده جو لای ۲۰۱۹ میلادی در محل ویژه گرد هم آیی ها در استان ریزال اقدام نمود.مقامات مختلفی از کمیسیون ملی امور مسلمانان در جلسه حضور داشتند که از آن جمله می‌توان به افراد زیر اشاره نمود:
«سزار ماراندا» رئیس بخش توسعه اجتماعی اقتصادی، «آلی هاندرو دِ رون» از مقامات امور فرهنگی، «ادگاردو ماروهوم» قائم مقام امور صلح و سازش و «مانگایائو علی» افسر امور پرسنلی که همراه با ۱۲۲ نفر در سمینار یاد شده شرکت کرده بودند.
سخنرانان متعددی در مورد اهمیت توسعه صنعت حلال و توجه به موسسات اسلامی خُرد مطالبی را با عناوین، «آگاهی در مورد صنعت حلال»، «عوامل بالقوه موسسات اسلامی خُرد» و «مفاهیم رِبا و لزوم دوری از آن» و غیره ایراد کردند. برقراری جلسه بحث آزاد برای طرح پرسش و پاسخ از سوی شرکت کنند گان و سخنرانان نیز بخشی از برنامه‌های سمینار بود که اجرا شد.
در اختیار گذاشتن چرخ‌های دستی مناسب برای پخش مواد غذایی حلال توسط مسلمانان کم درآمد نیز مورد بحث و گفتگو قرار گرفت. در نظر است این پروژه در شهر «کَ ویته» و استان «لاگونا» به صورت عملی اجرا شود.
وزیر امور مسلمین نیز طی سخنانی از جوامع مختلف درخواست نمود تا کمیسیون ملی امور مسلمانان را در اجرای پروژه‌های مختلف یاری نمایند.
فیلیپین از آرم رسمی ملی غذای «حلال» رونمایی کرد
فیلیپین رسماً از لگوی غذای حلال در ناحیه تجاری «کلارک» واقع در استان پامپانگا واقع در شمال فیلیپین در تاریخ ۲۵ جو لای پرده برداری کرد.
وزیر تجارت و صنعت فیلیپین و مسئولین صنعت حلال فیلیپین در مراسم رو نمایی لگو که در دومین نشست سراسری غذای حلال فیلیپین در منطقه تجاری کلارک بر پا شده بود شرکت نمودند.
لوپز ریاست امور حلال فیلیپین طی سخنانی خطاب به حضار اظهار داشت، برای انتخاب لگو و مفاهیمی که باید در بر داشته باشد مشاوره‌هایی با گروه‌های ذینفع از جمله گروه‌های مسلمان این کشور که با بخش صادرات فیلیپین همکاری می‌کنند انجام شد و لگوی ارائه شده حاصل این رایزنی‌ها است. او افزود به منظور کاهش هزینه در تهیه این لگو تنها از یک رنگ استفاده شد اما لگوی اصلی برروی اجناس رنگی خواهد بود.
استفاده از این لگو بر روی محصولاتی مجاز است که بر اساس استاندارد تعیین شده از سوی واحد صدور گواهی ملی حلال فیلیپین مورد تائید قرار گرفته باشند.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.