خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

غدیر موضوع مشترک عموم مسلمانان است/ شیخ زکزاکی مایه ترس دشمنان است

به گزارش ادیان نیوز (ردنا)، حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالفضل طباطبایی، نماینده رهبر انقلاب در سوریه در خطبه های نماز جمعه این هفته دمشق که در حرم حضرت زینب سلام الله علیها برگزار گردید، ضمن تاکید بر عظمت عید غدیر و لزوم بزرگداشت این عید مهم، ابراز داشت: بسیار کوته فکری و دون اندیشی است که این روز و این مناسبت را تنها در همان پاره زمان محدود ساخت و یا تنها با سایر پاره های زمان و تقویم تاریخ مقایسه کرد؛ بلکه باید این روز را احیاگر تفکر عقلانی و اندیشه الهی و استمرار حرکت ناب همه انبیای الهی و تکمیل همه مفاهیم ادیان توحیدی دانست.
وی ادامه داد: پس از اتمام خطابه تاریخی پیامبر (صلی الله علیه و آله) در روز عید غدیر، دو خیمه بر پا شد که در یکی خود آن حضرت پیامبر(ص) و در دیگری امیرالمؤمنین (علیه السلام)، جلوس فرمودند. مردم دسته دسته وارد خیمه حضرت می شدند و پس از بیعت و تبریک، در خیمه امیرالمؤمنین (علیه السلام) حضور می یافتند و با آن حضرت بیعت می کردند و تبریک می گفتند.
زنان نیز، با قرار دادن ظرف آبی که پرده ای در وسط آن بود بیعت نمودند. به این صورت که امیرالمؤمنین (علیه السلام) دست مبارک را در یک سوی پرده داخل آب قرار می دادند و در سوی دیگر زنان دست خود را در آب قرار می دادند.
نماینده ولی فقیه در سوریه با بیان اینکه روز عید غدیر ارزشمندترین عید در میان اعیاد اسلامی است، گفت: غدیر یک موضوع طائفی و اختلافی نیست بلکه موضوع مشترک عموم مسلمانان است چرا که پیامبر فرمود افضل اعیاد امت من است نه فقط شیعیان من؛ لذا خوب است همه در این روز برای تبریک گویی مشارکت کنیم، شیعیان به اهل سنت و اهل سنت به شیعیان تا به جهان نشان دهیم که مسلمانان در یک صف و یک محور قرار دارند.
حجت الاسلام و المسلمین طباطبایی تاکید کرد: اعیاد اسلامی از جمله روزهایی است که همه مسلمانان در آن روز شادمان و مسرورند، اما روز غدیر دارای امتیازی بر سایر اعیاد می باشد که عبارت است از اینکه در این روز همه آسمانیان و انبیاء الهی در طول تاریخ شادمان بودند و عید می‌گرفتند.
اینکه این روایت می فرماید که همه انبیاء این روز را عید می‌گرفتند معنایش چیست؟ آیا یعنی همه روز ۱۸ ذی الحجه را جشن می گرفتند؟
در پاسخ باید گفت به نظر می رسد این معنا مقصود نباشد  بلکه مقصود از عید انبیا در روز غدیر همان انتظار همگان برای تحقق حادثه عظیم این روز می باشد یعنی همه انبیاء و اولیای الهی در این روز انتظار می‌کشیدند تا تاریخ آن فرا برسد و محتوای غدیر یعنی پایه گذاری سلسله بی پایان هدایت مردم و هدایت جامعه در قالب تعیین رهبری امت اسلام صورت بپذیرد.
وی در بخش دوم خطبه نماز جمعه با اشاره به پیام مهم رهبر انقلاب به حجاج بیت الله الحرام، گفت: حج یک فرصت بسیار مهم برای برقراری بخش های امت اسلام با یکدیگر و آگاه شدن از اوضاع و سرنوشت یکدیگر و پی بردن به مصالح و مفاسد امت اسلام است لذا ولی امر مسلمین از این فرصت هرگز غافل نمی شوند و هرساله پیام های مهمی را صادر می کنند.
حجت الاسلام طباطبایی ضمن انتقاد از جلوگیری ورود مردم سوریه و یمن به کنگره عظیم حج توسط آل سعود، ابراز داشت: آنانی که برخی ملت ها را همانند ملت بزرگ و مقاوم سوریه و یمن را از حج محروم می کنند به خاطر این است که آگاهی مردم نسبت به اوضاع این کشورها و اطلاع مسلمانان از آنها خوف دارند و می‌خواهند با این کار، رسانه مهم حج را از این ها سانسور کنند که البته این بی فایده است.
نماینده ولی فقیه در سوریه با اشاره به اهمیت مساله فلسطین در پیام رهبر انقلاب به حجاج بیت الله الحرام، تصریح کرد: رهبر انقلاب اشاره کردند مسئله‌ی فلسطین است که در رأس همه‌ی مسائل سیاسی مسلمانان با هر مذهب و نژاد و زبان قرار دارد چون بزرگ‌ترین ظلم قرنهای اخیر در فلسطین اتّفاق افتاده است.
وی ادامه داد: رهبر انقلاب معامله قرن را معامله ای آمریکایی دانستند و فرمودند: ترفند معامله‌ی قرن که به ‌وسیله‌ی آمریکای ظالم و همراهان خائنش زمینه‌سازی میشود، جنایتی در حقّ جامعه‌ی بشری و نه ‌فقط ملّت فلسطین است. ما همگان را به حضور فعّال برای شکست این کید و مکر دشمن فرا میخوانیم و به حول و قوّه‌ی الهی آن را و همه‌ی ترفندهای دیگر جبهه‌ی استکبار را در برابر همّت و ایمان جبهه‌ی مقاومت، محکوم به شکست میدانیم.
حجت الاسلام طباطبایی با اشاره به ایام سالگرد پیروزی افتخار آفرین حزب الله لبنان در جنگ با رژیم صهیونیستی، تصریح کرد: این پیروزی بزرگ، آنچنان تاثیرگذار بود که همچنان ترس و خوف آن در دل دشمن صهیونیستی وجود دارد، ترسی که دشمن را بین بود و نبود و وجود و عدم خودش متحیر کرد که مجبور به عقب نشینی شد.
وی با بیان اینکه یکی از مسائلی که باید در حج برای همه امت اسلام مطرح شود، قضیه شیخ مظلوم زکزاکی است، ابراز داشت: یک شیخ پیر مرد بیمار نیازمند درمان و علاج چه بر سر دشمنان آورده که در بیمارستان هم به جهت ترس، او را رها نمی کنند تا جایی که از علاج خود نا امید می شود!
وی تاکید کرد: اینها هم جنایت دشمنان است، جنایت آل سعود و اربابان آنهااست که در نیجریه در حال رقم خوردن است و هم نمایش ارزشهای انسانی و دینی است که یک شیخ بیمار همانند شیخ زکزاکی چگونه در قلوب مردم جا دارد که این چنین مایه ترس دشمنان شده است.
خطیب نماز جمعه دمشق و نماینده ولی فقیه در سوریه در ادامه با اشاره به تعبیر رهبر انقلاب که شرکت آمریکایی بلک واتر را با داعش یکسان دانستند، تصریح کرد: شرکت بلاک واتر ازشرکت های صهیونیستی است که نقش مهمی در تعلیم و ترویج روش های جدید و وحشتناک جنایت و کشتار مردم دارد.
خود این سازمان یک تشکیلات تروریستی تمام‌عیار است، این سازمان مزدورانی را که حاضرند به خاطر پول انسان‌ها را بکشند و ملت‌ها را سرکوب کنند، در خود جمع کرده است.
وی ادامه داد: تجربه‌ی جنگ‌های چند دهه‌ی اخیر آمریکایی‌ها مانند ویتنام و افغانستان و عراق نشان می‌دهد که سربازان و افسران آمریکایی از میزان جنایت‌هایی که مجبور می‌شدند انجام بدهند، دچار مشکلات روحی و روانی بزرگی می‌شدند و به همین خاطر آمار خودکشی در بین آن‌ها بسیار بالا می‌رفت و تبدیل به یک امر نگران‌کننده در ارتش آمریکا شده بود. در حالی که چنین پدیده‌ای در شرکت‌هایی مانند بلک‌واتر وجود ندارد. یعنی بدترین آدم‌کش‌های دنیا را به عنوان مزدور استخدام می‌کند و یک مشروعیت قانونی به آن‌ها برای آدم‌کشی می‌دهد.
حجت الاسلام طباطبایی با اشاره به جنایات شرکت آمریکایی بلک واتر در منطقه غرب آسیا، ابراز داشت: نمونه‌ی این آدم‌کشی‌ها را در عراق شاهد بودیم که مأموران بلک‌واتر حتی برای تفریح، مردم عادی عراق را در کوچه و خیابان به رگبار می‌بستند و از این آدم‌کشی لذت هم می‌بردند. این نشان می‌دهد که این مؤسسات چقدر می‌توانند خطرناک باشند، چون در ارتش آمریکا بالأخره عده‌ای به خاطر وجدانشان در اجرای دستورهای مقامات سیاسی آمریکا دچار تردید می‌شدند، اما در مؤسساتی مانند بلک‌واتر هیچ نوع وجدانی وجود ندارد و این‌ها صرفاً به خاطر پول و تفریح آدم می‌کشند.
بنابراین ذکر بلک‌واتر در پیام رهبری یک هشدار آگاهانه است که در این وانفسای آشوب جهانی تا ما جهت را گم نکنیم که صرفاً گروهی مثل داعش را وحشی و جنایت‌کار تلقی کنیم، بلکه در همان جهان غرب نیز گروه‌هایی مانند داعش از حمایت قانونی بهره‌مند هستند و بابت این کارهایشان پول‌های کلانی هم می‌گیرند.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.