خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

حزب حکمت بهترین ارتباط را با حوزه و علما دارد/ ایران را عمق استراتژیک خود می‌دانیم

ادیان نیوز/ سید ضرغام الحسینی گفت: جریان حکمت ملی در انتخابات ۲۰۱۸ و همچنین در معادلات سیاسی بعد از انتخابات نشان داد که از شأن و جایگاه خوبی در بین مردم و سیاسیون عراق برخوردار است.

سید ضرغام الحسینی از اعضای برجسته ی جریان حکمت ملی عراق در ایران در گفت و گو با سرویس بین المللی خبرگزاری حوزه گفت: جریان حکمت ملی در انتخابات ۲۰۱۸ و همچنین در معادلات سیاسی بعد از انتخابات نشان داد که از شأن و جایگاه خوبی در بین مردم و سیاسیون عراق برخوردار است. با توجه به اینکه این جریان بدون ائتلاف با دیگر احزاب سیاسی و به تنهایی وارد انتخابات شد، توانست ۱۹ کرسی کسب کند و این امر را می توان دستاورد بزرگی در انتخابات دانست؛ چرا که در آن مقطع کمتر از یک سال بود که این جریان فعالیت خود را آغاز کرده بود.
وی افزود: در حال حاضر نیز جریان حکمت ملی با قرار گرفتن در جایگاهی منتقد در کنار دولت عادل عبدالمهدی نقش مکمل را برای دولت بازی می کند و با توجه به اینکه ما بخشی اساسی از حاکمیت و نظام هستیم، در چارچوب قانون به دنبال پیگیری مطالبات مشروع مردم در زمینه های مختلف از جمله خدمات رسانی و مبارزه با فساد هستیم و علاوه بر این سید عمار حکیم و همچنین جریان حکمت ملی ارتباط خوبی با کشورهای عربی و مسلمان داشته اند.
نماینده ی رسمی جریان حکمت ملی عراق در خصوص ارتباطات این جریان سیاسی تازه تاسیس در عراق با علما و حوزه های علمیه در عراق و ایران گفت: اگر مروری بر تاریخ خاندان حکیم داشته باشید، خواهید دید که این خاندان تاکنون ۶۳ شهید، ۲ مرجع عالیقدر و ده ها روحانی بزرگ را تقدیم جامعه کرده است. بی شک با وجود چنین پشتوانه قوی، جریان حکمت ملی نیز بهترین ارتباط را با علما و حوزه های علمیه داشته و دارد.
این شخصیت سیاسی عراقی موضع رسمی جریان حکمت در قبال روابط ایران و عراق را این چنین شرح داد: ایران مهم ترین کشور همسایه عراق است و همواره در بین همسایگان برای ما از اهمیتی دوچندان برخوردار بوده است. ما ایران را عمق استراتژیک خود می دانیم و بر همین اساس همیشه بهترین ارتباط دوجانبه را در تمام سطوح با ایران داشته و داریم. ایران در روزهای سخت همواره پشتیبان عراق بوده و هست و ما نیز بر خود واجب می دانیم که همواره در کنار برادران ایرانی خود باشیم. وی در ادامه به توضیح برنامه ی سیاسی جریان حکمت ملی عراق در انتخابات آتی عراق پرداخت و افزود: با توجه به اینکه انتخابات آینده شورا های استان در روز ۱/۴/۲۰۲۰ برگزار خواهد شد، لذا همه گروه های سیاسی از جمله جریان حکمت ملی برنامه هایی را برای این انتخابات تدارک دیده اند. البته تاکنون فرآینده انتخاباتی در چارچوب های زمان بندی شده آغاز نشده است و انشاالله از ماه دهم میلادی (دو ماه دیگر) این زمانبندی ها آغاز می شود، یعنی ۶ ماه قبل از اجرای انتخابات و تا روز انتخابات هم ادامه خواهد یافت.
وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه جریان حکمت ملی یکی از تشکیلاتی ترین جریان های عراق است و در طول این مدت هم توانسته است به ویژه بر روی بخش جوان جامعه کار و فعالیت کند، لذا پیش بینی می شود نتایج خوبی را بتوانیم در این انتخابات کسب کنیم. همچنین طرح های مدرنی را در سطح سخت افزاری و نرم افزاری در این زمینه آماده کرده ایم که در وقت خود اعلام خواهد شد.
حسینی در پایان گفت: امیدواریم بتوانیم با توجه به تجربه انتخابات  گذشته برنامه هایی را در راستای نوسازی و ارتباط با تمام اقشار جامعه، تشکل های دانشجویی و همچنین اکثریت خاموشی که در جامعه عراق هستند ارائه دهیم و در حقیقت، یک مدل، الگو و نمونه جدیدی از میتینگ های انتخاباتی را طراحی کنیم.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.