خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

امام جمعه نجف اشرف: اسرائیل از بسیج مردمی می ترسد

ادیان نیوز/ حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قپانچی از اقدام نخست وزیر عراق در منع عبور بدون مجوز هواپیماهای خارجی از آسمان عراق قدردانی کرد و در مورد سر و صدا هایی که برای برانگیختن جنگ طایفه ای انجام می شود، هشدار داد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قپانچی امام جمعه نجف اشرف از اقدام نخست وزیر عراق در منع عبور بدون مجوز هواپیماهای خارجی از آسمان عراق قدردانی کرد و نسبت به  سر و صدا هایی که برای برانگیختن جنگ طایفه ای انجام می شود، هشدار داد.
وی اشاره کرد: عامل انفجار انبار های اسلحه مشخص نیست، امّا اسرائیل اعتراف کرد که آن را به خاطر اینکه وابسته به بسیج مردمی است، منفجر کرده است.
سید قپانچی با بیان اینکه منظور اسرائیل از انفجار انبار های اسلحه این است که بگوید بسیج مردمی برای دشمنان عراق ترسناک است، خواستار تخلیه انبار های اسلحه در شهر ها شد.
 امام جمعه نجف اشرف در خصوص افتتاحیه جام قهرمانی غرب آسیا که در کربلا برگزار شد، گفت: بازی ها به پایان رسید، امّا هنوز لکه ننگ و هتک حرمت به امام حسین (ع) به پایان نرسیده است.
وی افزود: بازی ها زیبا و ورزشگاه های ما شایسته توجه هستند، امّا آنچه با این بازی ها همراه بود، هتک حرمت شهر مقدس کربلاست و وزیر ورزش و جوانان مسئول آن اتفاقات است که در آنجا حضور داشته و این مسئله قابل چشم پوشی نیست.
حجت الاسلام و المسلمین قپانچی در بخش دیگر خطبه به گام های لازم برای موفقیت در جنگ نرم اشاره کرد و موارد آن را برشمرد: ۱- فیلتر و بستن شبکه های مستهجن. ۲- منع برنامه هایی که خشونت را ترویج می کنند، ۳- ایجاد جایگزین های تفریحی برای کودکان، ۴- نقش موسسه آموزشی، ۵- نقش موسسه دینی، ۶- نقش خانواده و برنامه ریزی برای نظارت بر کودکان، ۷- نقش کمیته های فرهنگی در تمامی موسسه ها. ۸- نقش جمعیت ها و سازمان های خیریه و اجتماعی.
سید قپانچی در خطبه دینی به زیارت عرفه اشاره و از برقرار امنیت این زیارت قدردانی کرد.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.