خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

سیاسی ترین حادثه تاریخ واقعه غدیر خم و بیعت تمام مسلمانان با امیرالمومنین(ع) است

حجت الاسلام شکری از واقعه غدیر خم به عنوان مهمترین مسأله تاریخ یاد کرد و گفت: سیاسی ترین حادثه تاریخ واقعه غدیر خم و بیعت تمام مسلمانان با امیرالمومنین(ع) است.

به گزارش ادیان نیوز (ردنا) از خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، « حجت الاسلام کاظم شکری» طی بازید و حضور در جشن دهه ولایت و امامت که در محفل انس با قرآن کریم در کانون فرهنگی هنری شهید مرتضی آوینی شهرستان نظرآباد برگزار شد، گفت: ما در کانون های فرهنگی هنری مساجد تمام تلاشمان این است جوانان و نوجوانان را جذب مسجد و برنامه های فرهنگی هنری و قرآنی کنیم.

 

مدیرستاد هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز افزود: در جامعه داریم زندگی می کنیم که خیلی ها می گویند، پدر ما را از  زمانی در آورده اند که سیاست را وارد دین کرده اند، یعنی از وقتی که دین را سیاسی کرده اند، دین ما را خراب کرده اند، اولا باید یک نکته را خاطر نشان کنیم تا بدانید و متوجه ماجرا و جریانی که ما را در آن انداخته اند شوید تا آگاه سازی صورت پذیرد، که خدای ناکرده مرتکب اشتباه نشویم و از مسیر اسلام خارجمان نکنند.

 

وی ادامه داد: کار سیاسی با سیاسی کاری فرق میکند. دوم اینکه وقتی درست فکر کنیم، بزرگترین جشن ما بزرگترین عید ما، عید غدیر خم است و سیاسی ترین حادثه تاریخ، حادثه غدیر است.

 

حجت الاسلام کاظم شکری در خصوص هجمه های دشمن و تخریب امامت و ولایت توضیح داد: در این خصوص باید عرض کنم در چنین ایامی با چند روز تاخیر البته وجود نازنین پیامبر اکرم صلی الله وقتی که حجه الوداع را تمام می کنند، خداوند تبارک و تعالی بر ایشان نازل می کند که (یَا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنْزِلَ إِلَیْکَ مِنْ رَبِّکَ ۖ وَإِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ ۚ وَاللَّهُ یَعْصِمُکَ مِنَ النَّاسِ ۗ إِنَّ اللَّهَ لَا یَهْدِی الْقَوْمَ الْکَافِرِینَ). پیامبر صلی الله علیه و اله سه روز در آن محل توقف می کنند تا آن هایی که رفته بودند بازگردن و آنانی که هنوز نرسیده اند برسند تا یک پیام بدهد. این پیام خیلی پیام مهم و ارزشمند است که برای آن این چنین کار عظیمی صورت پذیرفته است. 

 

این استاد دانشگاه با بیان اینکه پیامبر اکرم صلی الله علیه واله وسلم حجاج را جمع کند و اجتماع عظیمی صورت پذیرد، توضیح داد: پیامبر اکرم (ص) می فرمایند: اگر تا امروز من مولی شما بودم، اگر من تا امروز امیرتان بودم، از این به بعد علی بن ابیطالب مولا و سرور شما است، پس بزرگترین حادثه سیاسی است.

 

شکری با بیان این نکته که جوانانی که آدم را مجذوب خودشان می کنند، نیرویی بسیار ارزشمند و ارزشی و  اثر گذار خواهندبود، بیان کرد: با توجه به این مثال بهتر متوجه سخنان بنده خواهید شد، وقتی یک فردی یک بوم نقاشی که چهارچوب قرص و محکم و پارچه ای از بهترین و عالی ترین جنس را داشته باشد، آن را دست هر کسی نمی دهید تا به روی آن طرحی یا نقشه ای یا نقشی بکشد،یا اینکه شخص با ارزشمند و بزرگی مانند پدر و مادر یا دوستی و … یک پارچه مرغوب و گران قیمتی هدیه داده باشد، می گوید می خواهم بگردم و بدهم به یک خیاط ماهر، یک خیاط ماهر و کاربلد و درست کار که یک لباس زیبا و شیک و مناسب برای من بدوزد و خیلی کارهای دیگر، یعنی ادم برای چیزهایی که برایش ارزشمند باشد می رود به دست کسی که ارزش آن کالا را دارد و بلد است پیدا می کند و تحویل ان می دهد.

 

وی مطرح کرد: عمر ما سرمایه ما، جوانی ما بزرگترین سرمایه و دارایی من و شما محسوب می شود. در این سنی که هستید بسیار به سرمایه خود دقت داشته باشیم، با چه کسی می گردیم، با چه کسی داریم صحبت می کنیم، بایک شخصی دوست می شوید و صحبت می کنید شما را می آورد اینجا به مسجد به کانون فرهنگی هنری به جشن دهه کرامت و امامت به محفل انس با قرآن کریم، مسیر زندگیتان تغییر می کند. یکی هم در همین زمان می تواند هزار جایی دیگر باشد الا اینجا و این مسیر!!!

 

مدیرستاد هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز بیان کرد: سرمایه ما عمر ما است. جوانی ما، سرمایه ما است از این سرمایه امیدوارم شما که خیلی خوب بهره می برید و استفاده می کنید از اینجا به بعد هم هر کجا که هستید درست و صحیح و در مسیر خدا و قرآن بهره ببریم.

 

 

پایان پیام/۵۶۵

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.