خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

حضرت علی (ع) بزرگترین مدافع اسلام و میراث حضرت محمد(ص) بود

قاسم عبدالسلام گفت: حضرت علی(ع) انسانی کامل، جامع الاطراف و بزرگترین مدافع اسلام و میراث حضرت محمد(ص) بودند که موجب استمرار و تضمین اسلام شد.

به گزارش خبرگزاری مهر،مراسم بزرگداشت عید سعید غدیر خم (۲۷ مردادماه) با حضور محمدرضا قزلسفلی، رایزن فرهنگی کشورمان در اوگاندا، علماء، امام جمعه و جماعات، اساتید دانشگاه، مقامات محلی و شخصیت‌های فرهنگی شهرستان بولو منطقه بوتامبالا برگزار شد.
قزلسفلی در سخنانی، گفت: در حقیقت آنچه که در روز غدیر خم اتفاق افتاده است، انتقال رهبری مسلمانان از نبوت به امامت و بطور کلی ترسیم طرح جامع امامت، ولایت و رهبری پس از رسول خدا(ص) تا ظهور منجی عالم بشریت حضرت مهدی(عج) و ولایت فقیه جامع الشرایط در زمان غیبت بوده است.
رایزن فرهنگی کشورمان در اوگاندا افزود: حضرت علی(ع) که از کودکی توسط رسول الله(ص) تربیت شده است، شایسته‌ترین گزینه برای جانشینی نبی اکرم(ص) بود. پیامبر اکرم (ص) در غدیر خم، ولایت حضرت علی(ع) و ائمه اطهار(ع) را معرفی و از عموم مسلمانان بیعت گرفت.
قاسم عبدالسلام، مدیر مدرسه امین الرعایا و از علمای اوگاندا نیز از دیگر سخنرانان این مراسم، گفت: پیامبر اکرم(ص) پس از ابلاغ امامت و ولایت اولین کسی بود که دست امام علی(ع) را گرفت و با آن حضرت بیعت کرد.
وی بیان کرد: حضرت علی(ع) انسانی کامل، جامع الاطراف و بزرگترین مدافع اسلام و میراث حضرت محمد(ص) بودند که موجب استمرار و تضمین اسلام شد. امام علی(ع) به عنوان مظهر کامل عدالت، اخلاص، سخاوت، صداقت و تمام فضائل انسانی است.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.