خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

پنجاهمین سالروز آتش سوزی مسجد الاقصی/ جنایت ادامه دارد

۲۱ آگوست سالروز جنایت صهیونیستها در حق «مسجد الاقصی» اولین قبله مسلمانان است، اما سکوت کشورهای عربی واسلامی و بسنده کردن به یک محکومیت بدون واکنش عملی باعث شد تا صهیونیستها هر روز جنایت ها و هتک حرمت های خود را ضد الاقصی افزایش دهند.

به گزارش ادیان نیوز (ردنا) از خبرگزاری شبستان به نقل از فلسطین اونلاین، ۵۰ سال از سالروز آتش سوزی مسجد الاقصی می گذرد و همچنان جنایت رژیم صهیونیستی در سطح های مختلف در حق اولین قبله و سومین حرمین شریفین ادامه دارد.

جنایت آتش سوزی مسجد الاقصی به دست « دنیس مایکل روهان» شهرک نشین صهیونیست استرالیایی در ۲۱ آگوست ۱۹۶۹ میلادی، تنها جنایت در حق الاقصی به شمار نمی آید، زیرا همچنان این جنایت در ابعاد و نام های مختلف تداوم دارد. این جنایت ها با حفاری تونل زیر مسجد و اطراف آن آغاز و با ساخت شهرک های صهیونیستی در اطراف آن و یورش هدفمند و فزاینده صهیونیستها ادامه یافت و حال طبل تقسیم زمانی و مکانی مسجد الاقصی را به طنین انداختند.

برهمین اساس، «ناجح بکیرات» رئیس آکادمی وقف و میراث الاقصی می گوید: از زمان آتش سوزی الاقصی، هتک حرمت های رژیم صهیونیستی ضد مسجد الاقصی با حفاری زیر مسجد، جلوگیری از ترمیم دیوارهای آن، یورش های مستمر و برپایی مراسم تلمودی رد صحن های آن افزایش یافته است.

بکیرات ادامه می دهد: پس از آتش سوزی مسجد الاقصی، مقامات اشغالگران به حالت آماده باش درآمدند، زیرا واکنش عربی را به موازت حجم این جنایت که در حق اولین قبله مسلمانان مرتکب شدند، پیش بینی می کردند. اما پس از گذشت ۲۴ ساعت، اشغالگران متوجه شدند که پاسخ عربی در محدوده محکومیت است نه واکنش عملی.

وی معتقد است که سکوت عربی دربرابر آتش سوزی مسجد الاقصی مقامات اشغالگر را به سمت ادامه جنایت ها و اجرای برنامه های نژادپرستانه شان در این مکان سوق داد. اگرچه تنها کمک های مردمی ساکنان قدس در دفاع از این شهر و مسجد مانعی دربرابر این جنایت هاست.

بکیرات پیش بینی می کند که استمرار این جنایت ها، آغازگر انتفاضه جدیدی و سلسله عملیات های استشهادی در دفاع از قدس و مسجد الاقصی خواهد بود.

رئیس آکادمی وقف و میراث الاقصی می گوید: حمله ها و یورش ها به قدس و الاقصی هرگز پایداری ملت فلسطین و صلابت ساکنان قدس در دفاع از این شهر و مسجد الاقصی را نمی شکند.

بکیرات می گوید: درست است که در سالهای گذشته اشغالگران توانستند قدس را به پایگاه نظامی تبدیل کنند و در دقیقه ای می بینیم که هزاران شهرک نشین این شهر را به طور کامل بسته اند، اما ساکنان قدس با آنها مقابله  و از این شهر و مسجد الاقصی مراقبت می کنند.

جنایت های مستمر رژیم صهیونیستی در حق قدس و الاقصی در سایه توطئه جهانی و عربی به منظور زمینه سازی برای اجرای برنامه صلح آمریکایی موسوم به «معامله قرن» انجام می گیرد.

پایان پیام/۴۴

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.