خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

نباید اجازه دهیم توجه به مسئله تقریب موجب کم‌رنگ شدن نگاه شیعه به غدیر شود

به گزارش ادیان نیوز (ردنا) به نقل از روابط عمومی دانشگاه ادیان و مذاهب، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب در مراسم جشن عید سعید غدیر خم با اشاره به اهمیت مسئله غدیر در اسلام و تشیع گفت: مسئله غدیر هم در کتب روایی اهل‌سنت و هم کتب روایی شیعه به تواتر آمده است و این حدیث جزو معتبرترین احادیث منقول در شیعه و سنی است.

وی در ادامه گفت: گرچه اهل‌سنت برداشتی متفاوت از برداشت شیعه از این واقعه داشته‌اند، اما نباید اجازه دهیم تأکید و توجه به مسئله تقریب موجب کم‌رنگ شدن نگاه شیعه به این مسئله یعنی اعلام ولایت امیرالمؤمنین علی علیه السلام شود.

ریاست دانشگاه هم‌چنین گفت: ما موظفیم ابعاد مختلف این واقعه بازشناسی و در جهان تبلیغ کنیم تا همگان با این مسئله که جزو افتخارات شیعه است، آشنا شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نواب در پایان گفت: شیعه و سنی معتقدند که مناقب و فضائل امیرالمؤمنین علی علیه السلام قابل مقایسه با هیچ‌کس دیگر از صحابه و یاران پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم نیست. این را می‌توان از کتب روایی اهل‌سنت دریافت.

انتهای پیام/م

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.