خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

پروژه توسعه مسجد «قبا» در مدینه به زودی آغاز می شود

وزارت توسعه منطقه ای المدینه اعلام کرد که مسجد تاریخی «قبا»که نخستین مسجد ساخته شده در اسلام است ، پس از پایان پروژه توسعه ،می تواند بیش از ۵۵ هزار نفر را در خود جای دهد.

به گزارش ادیان نیوز (ردنا) از خبرگزاری شبستان به نقل از «urdupoint»،وزارت  توسعه منطقه ای المدینه اعلام کرد که مسجد تاریخی «قبا»که نخستین مسجد ساخته شده در اسلام است ، پس از پایان پروژه توسعه ،می تواند بیش از ۵۵ هزار نفر را در خود جای دهد.

این وزارتخانه اعلام کرد که کار بر روی توسعه این مسجد به زودی آغاز خواهد شد.

این مسجد تاریخی از طریق خیابان قبا که چهار کیلومتر طول دارد و یکی از قدیمی ترین خیابان ها در مدینه است مرتبط با مسجد النبی است.

زائران همیشه مشتاق بازدید از مسجد قبا و اقامه نماز در آنجا پس از ادای مناسک عبادی در مسجد النبی هستند.

بازدیدکنندگان از مسجد قبا معمولا عکس های یادگاری می گیرند و بازدید خود از این مسجد را مستند می کنند.

مسجد قبا پیش از این توسط نخلستان ها و مزارع میوه ای احاطه شده بود اما با توسعه شهر ،تعدادی از مزارع با ساختمانهای بلند جایگزین شده اند.

مسجد قبا شاهد هجوم نمازگزاران و بازدیدکنندگان در سراسر  سال است. گردهمایی های بزرگی را به ویژه ساعات اولیه صبح می توان در این مسجد شاهد بود.

«سفیر حموی» در کتاب خود تحت عنوان « Lexicon countries» نوشته است که مسجد قبا در ابتدا با روستایی به همین اسم احاطه شده بود و قبیله «بانی عمر بن عوف» در آن ساکن بودند.

پیامبر اکرم (ص) در مسیرش به مدینه از خانه عوف بازدید کرده و مسجدی در این منطقه که نام آن را قبا گذاشت،بنا کرد.

پایان پیام/۷

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.