خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

هدف از اشغال بیت المقدس، ایجاد پایگاه استعماری صهیونیستی در قلب جهان اسلام است

مجید خوبی زاده، گفت: از نظر مسلمانان اشغال بیت المقدس توسط صهیونیست ها، اشغال یک سرزمین نیست بلکه ایجاد پایگاه استعماری صهیونیستی در قلب جهان اسلام است.

به گزارش ادیان نیوز (ردنا) از خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، هم زمان با سال روز جهانی مسجد، در همین راستا نشستی با حضور مدیر  ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان در کانون فرهنگی هنری مسجد حضرت رقیه(س) شهر جیرفت، برگزار شد.
« مجید خوبی زاده » در این نشست، گفت: با توجه به آتش کشیدن مسجد الاقصی از سوی صهیونیست ها، بنابراین امروز در تقویم به نام روز جهانی مسجد نامگذاری شده است.
مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان، با بیان این مطلب که این مسجد به دلایل متعددی دارای قداست و از اهمیت ویژه ای برخوردار است، به چرابی اهمیت این مسجد پرداخت و افزود: مسجد الاقصی نخستین قبله مسلمین است و بنا به فرموده امیرالمومنین علی علیه السلام، یکی از چهار قصر بهشتی دنیا مسجدالحرام، مسجدالنبی، بیت المقدس و مسجد کوفه است.
وی، اضافه کرد: مسجد الاقصی بعد از مسجد الحرام دومین مسجد مقدس است.
خوبی زاده، اظهار داشت: پیامبر اکرم (ص) تا ۱۳ سال پس از بعثت در مکه و نیز بعد از هجرت به مدینه رو به مسجد الاقصی نماز می خواندند.
مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان، ادامه داد: معراج پیامبر اکرم(ص) از مسجد الحرام به سمت مسجد الاقصی و سپس به سوی آسمان صورت گرفت.
وی، ابراز داشت: آیه اول سوره اسرا « بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِیمِ سُبْحَانَ الَّذِی أَسْرَىٰ بِعَبْدِهِ لَیْلًا مِنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ إِلَى الْمَسْجِدِ الْأَقْصَى الَّذِی بَارَکْنَا حَوْلَهُ لِنُرِیَهُ مِنْ آیَاتِنَا ۚ إِنَّهُ هُوَ السَّمِیعُ الْبَصِیرُ » علاوه بر اشاره به قداست این مسجد، نشان از خیر و برکت این مکان و اطراف آن دارد.
خوبی زاده، افزود: علاوه بر قداست این مسجد، از نظر مسلمانان اشغال بیت المقدس توسط صهیونیست ها، اشغال یک سرزمین نیست بلکه ایجاد یک پایگاه استعماری صهیونیستی در قلب جهان اسلام است.

پایان پیام/۵۸۶

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.