خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

حضور آمریکا در عراق تحت هر عنوانی شرعا حرام است

به گزارش ادیان نیوز (ردنا) از حوزه، آیت الله سید کاظم حائری از علمای عراق ابقای نیرو های نظامی آمریکا در عراق را تحت هر عنوانی تحریم کرد و گفتند: راهی جز تداوم دفاع و مقاومت نیست.
متن بیانیه به شرح زیر است:
حضرت امیرالمومنین (ع) در نامه خود به مالک اشتر نوشتند: «الحَذَرَ کُلَّ الْحَذَرِ مِن عَدُوّکَ بَعد صُلحِهِ، فإنّ العدُوَّ رُبَّما قَارَب لِیَتَغَفَّلَ، فَخُذْ بِالحَزمِ واتَّهِمْ فی ذلک حُسْنَ الظّنِّ».
ای فرزندان گرامی و ای عزیزانم در بسیج مردمی، خبر تجاوز و حمله پی در پی هواپیما های دشمن به پایگاه ها و انبار های مهمات شما در روز های گذشته به گوش من رسیده است و می دانم تحقیقات شما به این نتیجه منتهی شده که این حملات به واسطه صهیونیست ها و با حمایت نیرو های آمریکاییِ حاضر در منطقه انجام گرفته است.
ای فرزندان غیرتمندم، ما و همگی می دانیم که سیاستمداران آمریکایی شجاعت و شایستگی لازم برای عبرت گیری و استفاده از شکست های خود در افعانستان، یمن، سوریه و فلسطین را ندارند.
آن ها میلیارد ها دلار از ثروت کشور خود را از بین بردند، خون شهروندان خود را در راه ماجراجویی های شکست خورده و توطئه های خبیث علیه جهان اسلام و غیر اسلام به هدر دادند تا حدی که تمامی مزدوران و پایگاه های خود را در منطقه و جهان برای ضربه زدن به القاعده و طالبان در افعانستان وارد عمل کرد و امروز می بینیم که تمامی تلاش خود را برای نشستن در کنار این ها و مذاکره مستقیم با آن ها برای رسیدن به صلح و آشتی به کار می گیرد.
چه کسی است که نداند برای مثال صدام که از بدترین مزدوران آن ها بود، مجبور شدند با هزینه بسیار سنگین آن را سرنگون کنند یا پروژه داعش که توسط آمریکایی ها مدیریت می شد تا حدّی که به هنگام شکست در مقابل نیرو های مسلح عراق و صرف هزینه مالی و تلاش بسیار برای تشکیل آن، آشکارا سرکرده های آن را با هلوکپترهایشان از میدان جنگ به در بردند.
این لیست شکست ها به پایان نرسیده است و رهبران آمریکایی به شکست ها و ناکامی های خود نگاه نمی کنند، بلکه به مقابله بی فایده خود با فرزندان بسیج مردمی ادامه داده و از اجازه دولت برای تجسس هوایی در کشور و از سکوتی که مسئولین برای مدیریت بحران نقض حاکمیت اتخاذ کرده اند، سوء استفاده کردند. مسئولین در تخمین تعداد نیرو های آمریکایی حاضر در عراق تردید دارند.
در همین راستا به صراحت و از موضع مسئولیت شرعی، حرمت ابقای هرگونه نیروی نظامی آمریکایی و امثال آن تحت هر عنوانی چه آموزش، مشاوره نظامی یا مبارزه با تروریسم که آمریکا موسس و مهد آن است، اعلام می کنم و این مسئله را قبلا تاکید کرده و امروز نیز به صراحت اعلام می کنم.
مردان غیرتمند ما در نیرو های مسلح باید به دفاع شریف و مشروع از اسلام، کشور و کرامت آن در مقابل هرگونه تجاوز علیه زمین، آسمان و پایگاه های نیرو ها ادامه دهند و تنها راه آن ها مقاومت و دفاع و مقابله با دشمن شکست خورده و ذلیل است تا حدّی که ترامپ نتوانست به صورت آشکارا وارد کشور شود.
اگر بنده که قلبم از بمباران پایگاه ها و وضعیت خفت بار مسئولین دولتی دردمند است، می توانستم سلاح به دست بگیرم، حتماً به عنوان سرباز در میان شما حضور می یافتم.
امروز وجود بسیج مردمی به عنوان یک قدرت مسلح آموزش دیده در میان تشکیلات دولت تبلور یافته است و قدرت هایی که به دنبال شرارت در عراق هستند مثل آمریکا و اسرائیل از آن می ترسند و این همان راز تجاوز های اخیر علیه پایگاه های آن است.
امتی که برای امانتداری و مسئولیت پذیری تلاش می کنند، به دنبال منافع حزبی و شخصی نیستند و ذلّت و خواری را نمی پذیرند.
۲۱ ذی الحجه ۱۴۴۰ هـ ق
کاظم الحسینی الحائری

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.