خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

محور سخنان امامان جمعه ابرکوه، بهاباد ،مهریز و تفت

یزد – ایرنا – گام دوّم انقلاب نیاز به تلاش بیشتری دارد،هفته دولت زمان همدلی و همزبانی دولت و ملت باشد ،خدمت به مردم بالاترین عبادت است و دشمن همواره از ۲ حربه استفاده می‌کند از جمله محور سخنان امامان جمعه شهرهای ابرکوه، بهاباد، مهریز و تفت بود.

ابرکوه 

 امام جمعه ابرکوه با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر گفت : دولتمردان برای تحقق ارزش‌های انقلاب در گام دوم انقلاب باید بیشتر تلاش کنند. 

حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر ابرکوه اظهار کرد: تاکنون دوازده دولت پس از انقلاب برای خدمت به ملّت ، نظام و پیشبرد امور قدرت اجرایی را به دست گرفتند.

وی افزود: گرچه در مواردی گرایش‌های سیاسی و سرگرم شدن به حواشی دولت‌ها، سرعت روند نیل به آرمان و اهداف انقلاب را کمتر کرد ، اما هشدارهای مقام معظم رهبری بسیاری از کاستی‌ها را جبران کرد .

وی افزود: آنچه که در هر دوره از دولت‌ها مورد انتظار ملت انقلابی ایران است ، داشتن دولتی در تراز انقلاب اسلامی بوده و هست .

رئیس  شورای فرهنگ عمومی ابرکوه ادامه داد: دولت در تراز انقلاب اسلامی ، نهادی است که به سمت تحقق آرمان کشوری و جهانی و  ایجاد تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمای مهدی آل محمد ( عج ) حرکت کند .

حسینی اضافه کرد: دولتی که التزام عملی به شعارهای انقلاب و حمایت از نیروهای انقلابی داشته باشد و برای تحقق اقتصاد مقاومتی و اجرای آن با نشاط ، قدرت و احساس مسئولیت گام بردارد ، این دولت در تراز انقلاب اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: در مقطع کنونی ضمن ارج نهادن به مواضع انقلابی و ضد آمریکایی دولتمردان آنچه که مورد انتظار ملّت ماست، نیل به اهداف انقلاب و اقدام به دفع شر بدخواهان و دشمنان است .

امام جمعه ابرکوه یادآور شد: عمل به توصیه‌های رهبری در مقابله با رانت خواری ، جلوگیری از فساد اداری و اقتصادی ، نظارت دقیق بر عملکرد دستگاه‌ها برای جلوگیری از شکل گیری کانون‌های فساد خیز باید مورد توجه دولتمردان باشد.

حسینی تاکیدکرد: دولتمردان باید به مسائلی همچون  دل نبستن به بیگانگان و اتکاء به درون ، مدیریت جهادی و تلاش شبانه روزی با روحیه انقلابی ، پاکدستی و ساده زیستی ، ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی و پاسداری از استقلال و آزادی و عزّت ملّی و رعایت بیت المال و جلوگیری از حیف آنها بها بدهند.

وی با اشاره به سال رونق تولید تاکیدکرد: مدیران اقتصادی برای مقابله جدی با دشمنی‌ها و قطع وابستگی اقتصاد کشور  به نفت خام  ، اهتمام بیشتری داشته باشند.

امام جمعه ابرکوه با بیان اینکه آمارها نشان می‌دهد که مطالبه مقام معظم رهبری در جلوگیری از واردات بی روّیه هنوز محقّق نشده است، خاطرنشان کرد: نظام بانکی کشور، بیمار است و مطالبه رهبری جلوگیری از سوء استفاده‌های بانکی است .

حسینی یادآور شد : در این خصوص بانک مرکزی مشکلات نظام ربوی و مفاسد بانکی را باید حل کند  و لایحه اصلاح نظام بانکی که به فرموده مقام رهبری چهار سال طبق قرار به مجلس برود هنوز اقدامی  نشده است .

۷۵۴۰/ ۲۰۴۷

 بهاباد

 امام جمعه بهاباد با گرامیداشت یاد و خاطره  شهیدان رجایی و باهنر گفت:  در این هفته( ۲الی ۸ شهریور) هم مردم فرصت قدردانی از دولتمردان را می‌یابند و هم دولت فرصت بیشتری برای ارائه خدماتش به مردم پیدا می‌کند.

حجت السلام علی اکبر ابراهیمی بشکانی در خطبه های نماز جمعه این هفته با سفارش نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: دولت شهید رجایی نخستین دولت مکتبی بود که پس از حاکمیت لیبرال‌ها عهده‌دار امور مملکت شد و در آن دوران بحرانی حداکثر تلاش‌های خود را برای خدمت به اهداف انقلاب صادقانه اعمال کردند تا آنجا که جان خویش را در این راه فدا کردند.

خطیب جمعه بهاباد تصریح کرد : هفته دولت علاوه بر تجلیل از شهیدان رجایی و باهنر، زمان ارائه گزارش عملکرد مسئولان به مردم و حل مشکلات شهرستان و تلاش برای رفع این کاستی‌هاست.

رئیس شورای فرهنگ عمومی بهاباد افزود : ملت و دولت باید در راستای تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب تلاش کنند.

امام جمعه بهاباد با اشاره به نامگذاری هشتم شهریور به نام روز مبارزه با تروریسم، گفت: این ۲ شهید بر اثر انفجار دفتر نخست‌وزیری توسط منافقین به شهادت رسیدند و آنان جزو شهدای ترور هستند لذا سالروز شهادت آن‌ها به روز مبارزه با تروریسیم نامگذاری شده است.

وی عنوان کرد : شهیدان باهنر و رجایی اسوه مجاهدت در دوران پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی بودند، شهادت این ۲ مجاهد انقلابی سرآمدی برای پایداری درخت تنومند انقلاب شد، که نامگذاری هفته دولت به برکات خدمات و رشادت‌های آن ۲ مجاهد شهید صورت پذیرفت.

امام جمعه بهاباد به روز جهنی مسجد اشاره کرد و گفت : مسجد خانه آرامش مسلمانان است و تکیه‌گاه و مرکز رسالت ادیان الهی است و مسلمانان از آن به نام خانه آرامش خود یاد می‌کنند .

در خطبه های نماز جعه این هفته بهاباد به مناسبت هفته دولت محمد مهدی خانی زاده بهابادی فرماندار بهاباد به ارائه خدمات و عملکرد دولت در شهرستان پرداخت و فعالیت های انجام شده را برای نمازگزاران بیان کرد.

مرکز شهرستان ۲۰ هزار نفری بهاباد در فاصله ۲۰۰ کیلومتری جنوب شرقی استان یزدقراردارد.

۹۸۷۷/ ۲۰۴۷

مهریز

 خطیب جمعه مهریز گفت: خدمت به مردم در کشور اسلامی بالاترین عبادت است و باید مسئولان برای حل نیازهای آنها لحظه‌ای کوتاهی نکنند.

حجت الاسلام عبدالرضا محی‌الدینی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته افزود: مردم در ۴۰ سال گذشته در تمام صحنه‌ها در کنار انقلاب و ولایت بوده‌ و هستند.

وی ادامه داد: این مردم شریف لایق هرگونه خدمتگزاری توسط مسئولان نظام هستند و نباید لحظه‌ای در انجام ماموریت‌ها در قبال آنها کوتاهی کرد.

امام جمعه مهریز اظهار داشت: وحدت بین مردم و مسئولان و تلاش و مدیریت جهادی با تکیه بر ظرفیت‌های داخل کشور نیاز اصلی امروز جامعه است.

محی الدینی به هفته دولت اشاره کرد و بیان داشت: باید با همبستگی ملی ، مطالبات قانونی مردم و جوانان را پاسخ داد.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری شهر یزد قرار دارد.

۷۵۴۱/ ۲۰۴۷ 

 تفت 
امام جمعه تفت در خطبه‌های این هفته نمازجمعه با بیان اینکه دشمن همواره از ۲حربه ترس و یأس استفاده می‌کند، گفت: قرآن کریم در آیات متعدد وعده نصرت می‌دهد و  مومنان را امیدوار می‌کند تا دچار یأس و ترس نشوند که رهروان خدا همیشه پیروزند.

حجت الاسلام « سیّد محمد سرمه چشم »به ۳۰ مرداد روز جهانی مسجد اشاره کرد و گفت: در روایات است مسجدی که غریب گذاشته شود به  خدا شکایت می‌برد.

وی افزود: در هر محله شهر تفت مساجد متعددی وجود دارد که به لحاظ تعداد مایه خشنودی است ولی اگر آنها را غریب بگذارند مایه تأسف است.

خطیب جمعه تفت مسجد را بهترین مکان برای انسان سازی خواند و گفت: امیدواریم نوجوانان و جوانان شخصیت خود را در مساجد شکل دهند.

حجت الاسلام سرمه چشم به دیدار اعضای هیات دولت با رهبر معظم انقلاب در آستانه هفته دولت اشاره کرد و گفت: رهبر  انقلاب نصیحت‌های پدرانه‌ای داشتند و کلید حل مشکلات کشور را رونق تولید عنوان کردند.

وی اضافه کرد: مسئولان باید راه برای کسانی که قصد خدمت دارند هموار کنند و این گونه نباشد که یک کارآفرین برای انجام خدمتی به جای هفت خان باید از ۷۰ خان بگذرد.

امام جمعه تفت از برگزاری باشکوه جشن‌های عید غدیرخم در شهرستان تفت تشکر کرد و گفت: غدیر نشانه حقانیت اسلام پاک و خالص شیعه است و اگر غدیر نباشد طاغوت حاکم می شود.
حجت الاسلام سرمه چشم تصریح کرد: هرچه داریم از غدیر و ولایت است و همه تحریم‌ها و تهدیدها به خاطر همین ولایت است

۲۰۴۷

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.