خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

اندونزی، مدرن ترین مرکز آموزش اسلامی در جهان است

پروفسور قمرالدین امین گفت:آموزش اسلامی در اندونزی در حال حاضر به عنوان مدرن ترین مرکز آموزشی در جهان محسوب می شود.از طریق این آموزش اسلامی است که هویت تنوع جامعه معتدل اندونزی شکل گرفته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، آموزش اسلامی در اندونزی در حال حاضر به عنوان مدرن ترین مرکز آموزشی در جهان محسوب می شود. از طریق این آموزش اسلامی است که هویت تنوع جامعه معتدل اندونزی شکل گرفته است.
پروفسور قمرالدین امین، مدیر کل آموزش اسلامی وزارت دین اندونزی گفت: آموزش اسلامی اندونزی در مقابل چالش های جریان دینی از خارج، به ویژه جریان رادیکالی و افراطی، قرار دارد. این جریان دینی شروع به تلاش برای نفوذ به مراکز آموزشی اسلامی کرد.
وی اظهار داشت: رادیکالیسم و ​​افراط گرایی در واقع پیامدهای جهانی سازی و توسعه فناوری اطلاعات است با این حال، این مشکل توسط دولت اندونزی پاسخ داده شده است.برای غلبه بر این مسئله، وزارت دین به طور جدی در حال گسترش و ترویج افکار اعتدالی و میانه رویی است که نفوذ رادیکالیسم و ​​افراط گرایی را خنثی می کند.جامعه اندونزی به دانشگاه های اسلامی اعتماد دارند و از نظر کیفیت، پیشرفت آن بسیار قابل توجه است. مثلا هفت دانشگاه اسلامی وجود دارد که دارای اعتبار الف هستند که عبارت‌اند از دانشگاه شریف هدایت الله جاکارتا، دانشگاه ملک ابراهیم مالانگ، دانشگاه سونان آمپل سورابایا، دانشگاه علاءالدین ماکاسار، دانشگاه سونان گونونگ جاتی باندونگ، دانشگاه ولی سونگو سِمارانگ و دانشگاه سونان کالیجاگا جوگجاکارتا.
سهم آموزش اسلامی به مردم اندونزی چیست؟
مراکز آموزشی در تشکیل هویت تنوع اسلامی در اندونزی سهم زیادی دارد چرا که آموزش ابزار استراتژیک بهبود اعتدال دینی است.به عنوان مثال، اندونزی دارای مصادیق تنوع اسلامی است از قبیل تحمل، دموکراتیک، و غیره. این نمی تواند از مراکز آموزشی اسلامی جدا شود و مراکز آموزشی اسلامی اساسا در تشکیل هویت تنوع نقش دارد.بنابراین، اگر بخاطر مراکز آموزشی اسلامی نبود، نمی دانیم که چطور هویت اسلام اندونزیایی تشکیل بشود. باید بین هویت و شخصیت تنوع یک ملت و شخصیت مرکز آموزشی آن ارتباط بسیار مهمی داشته باشد.
نمونه های بسیاری وجود دارد که می توانیم ببینیم. در پاکستان و هندوستان نیز نمی توان آن را از مراکز آموزشی اسلامی جدا کرد. در عربستان سعودی، ایران، ترکیه و دیگر کشورهای اسلامی به همین ترتیب است. بنابراین، هویت و شخصیت دینی در این کشورها به هویت و شخصیت مطالعات اسلامی موجود در آن، بستگی دارد.
اندونزی به خاطر سهم آموزش اسلامی در مدارس شبانه روزی اسلامی، دانشگاه ها، مدرسه ها و غیره، دارای هویت و شخصیت اعتدالی، میانه رویی، تحمل، و غیره است. مراکز آموزشی اسلامی همچنین دانشمندان، روشنفکران و علما را به دنیا آورده اند.بنابراین، اندونزی به دلیل وجود مراکز آموزشی اسلامی، به مرکز میانه رویی و اعتدال اسلام جهان تبدیل شده و اکنون مورد توجه دنیای بین المللی قرار گرفته است، زیرا که اندونزی هویت و شخصیت اعتدالی دارد.این چیزی است که ما باید به طور مداوم پرورش دهیم.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.