خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

رویدادهای آذربایجان‌غربی در هفته‌ای که گذشت

ارومیه- ایرنا- آذربایجان‌غربی طی هفته گذشته روزهای پر خبری را پشت سر گذاشت که رویدادهایی نظیر آغاز برداشت ذرت علوفه‌ای در مهاباد، رهایی ۲ محکوم به قصاص زندان ارومیه از دار مجازات، معرفی برگزیدگان بخش موسیقی جشنواره ملی شمس و مولانا، بهره‌برداری از ۱۵ باب مسکن مددجویی در پلدشت، اهدا جهیزیه به ۱۶ نوعروس ماکو، برداشت انجیر از ۵۳ هکتار از باغ‌های سردشت و قهرمانی «کیله‌شین» اشنویه در نیم فصل لیگ برتر فوتبال استان از جمله آنها بود.

سرزمین موسوم به رنگین کمان اقوام و ادیان در طول هفته گذشته میزبان رویدادهای مهم استانی و ملی در حوزه‌های فرهنگی، ورزشی، اجتماعی و سیاسی بود؛ روز شنبه هفته گذشته برداشت ذرت علوفه‌ای از سطح ۳۰۰ هکتار از مزارع ذرت مهاباد آغاز شد؛ به گفته مسوولان امسال مزارع ذرت این شهرستان از مطلوبیت خاصی برخوردار است و پیش‌بینی می‌شود به طور میانگین ۴۵ تُن ذرت علوفه‌ای در هر هکتار از مزارع این منطقه برداشت شود.

همچنین در این روز ۲ نفر از محکومان به قصاص نفس در زندان مرکزی ارومیه با کسب رضایت از اولیای دم از اعدام رهایی یافتند؛ این زندانی‌ها با نام‌های ‘حمید – پ’ و’محمد – ت’ به جرم قتل عمد به ترتیب ۶ و ۱۱ سال در زندان مرکزی ارومیه منتظر اجرای حکم اعدام بودند که با پیگیری مددکاران زندان و حضور مستمر در منزل اولیای دم، سرانجام خانواده مقتول با تاسی به آموزه‌های اسلامی از شکایت خود صرف‌نظر کردند.

شامگاه همان روز نیز دومین جشنواره ملی گردشگری و ششمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی با حضور استاندار آذربایجان‌غربی و جمعی از مسؤولان در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی ارومیه افتتاح شد؛ ۱۸ استان در این نمایشگاه حضور داشتند و به گفته مسوولان این آمار نسبت به سال گذشته رشد ۲ برابری را نشان می‌دهد.  

نمایندگان ۲۰ اقامتگاه بوم‌گردی و ۱۳ گروه عشایری از استان‌های مختلف کشور در این جشنواره حضور یافتند تا ظرفیت‌های گردشگری منطقه خود را به مردم معرفی کنند.

یکشنبه هفته گذشته نیز ۱۲ گروه موسیقی منتخب برای اجرا در مرحله نهایی دومین جشنواره ملی شمس و مولانا  در بارگاه شمس تبریزی معرفی شدند تا این رویداد فرهنگی به کار خود پایان دهد.

این ۱۲ گروه موسیقی از استان‌های مختلف کشور و از میان ۹۰ اثر رسیده به مرحله داوری بخش موسیقی جشنواره ملی شمس و مولانا توسط هیات داوران انتخاب شدند.

روز دوشنبه گذشته نیز هفته هشتم رقابت‌های فوتبال لیگ برتر آذربایجان‌غربی با پیروزی تیم فوتبال پرسپولیس حاجی‌خوش مهاباد مقابل تیم ۹۰ ارومیه به پایان رسید؛ تیم های پرسپولیس حاجی‌خوش مهاباد و ۹۰ ارومیه در تک بازی باقی‌مانده از هفته هشتم این رقابت‌ها در ورزشگاه آزادی مهاباد به مصاف هم رفتند که این دیدار با نتیجه سه بر ۲ به سود میزبان به پایان رسید.

روز سه‌شنبه هفته گذشته در راستای برگزاری رزمایش امنیتی، مردمیاری و محرومیت‌زدایی غدیر، ۱۵ واحد مسکن مددجویی در شهرستان پلدشت بهره‌برداری و به مددجویان کمیته امداد تحویل داده شد؛ این واحدها با مشارکت کمیته امداد امام خمینی (ره) این شهرستان احداث و به مددجویان این نهاد تحویل شد.

به گفته مسوولان این مساکن در متراژهای ۵۰ متری احداث شده و برای این ۱۵ باب مسکن مددجویی بیش از پنج میلیارد ریال اعتبار هزینه شده بود.

همچنین در این روز همزمان با دهه ولایت به ۱۶ نوعروس در ماکو جهیزیه اهدا شد؛ این جهیزیه‌ها شامل یخچال، اجاق گاز، فرش، ماشین لباسشویی، پتو، بخاری، سرویس بشقاب، وسایل و ظروف آشپرخانه است.

روز چهارشنبه هفته گذشته نیز آیین عمامه‌گذاری ۹ نفر از طلاب حوزه علمیه خوی برگزار شد تا طلابی که معمم شده و لباس روحانیت را به تن کردند، وظیفه‌ای خطیر برعهده بگیرند.

روز پنجشنبه گذشته نیز برداشت انجیر از ۵۳ هکتار از باغ‌های شهرستان سردشت آغاز شد؛ پیش‌بینی می‌شود که با توجه به بارندگی‌های مناسب بهاره امسال ۵۰۰ تن انجیر از سطح باغات این شهرستان برداشت شود.

روز جمعه هفته گذشته نیز هفته نهم و پایانی مرحله رفت لیگ برتر فوتبال آذربایجان‌غربی با قهرمانی تیم فوتبال «کیله‌شین» اشنویه به پایان رسید.

هفته پایانی مرحله رفت رقابت‌های لیگ برتر فوتبال استان با برگزاری همزمان پنج دیدار در شهرهای مختلف به پایان رسید.

رویدادهای خبری این هفته آذربایجان‌غربی را شنبه هفته بعد از طریق سایت ایرنا دنبال کنید.

۹۹۱۸/۳۰۷۲

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.