خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تندیس بزرگان علم پزشکی ایران و ارمنستان رونمایی می‌شود

به گزارش ادیان نیوز (ردنا)، بر اساس خبری که از دانشگاه دولتی پزشکی ایروان رسیده به زودی در دانشگاه‌های پزشکی تهران و ایروان تندیس «بوعلی سینا» و «مخیتار هراتسی»، بزرگان علم پزشکی دو کشور رونمایی خواهد شد.

دکتر نکوفر، مدیر روابط بین‌الملل دانشگاه تهران پیش از این از گسترش همکاری‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران با دانشگاه دولتی علوم پزشکی ایروان و راه‌اندازی میز همکاری‌های علمی ایران و ارمنستان، نصب تندیس «مخیتار هراتسی» و «ابوعلی سینا» در هر دو دانشگاه خبر داده بود.

وی در تشریح برقرای ارتباط با دانشگاه ایروان گفته بود: سیاست جدید دانشگاه بر گسترش همکاری با کشورهای منطقه استوار است و با توجه به علاقمندی ارمنستان برای ارتباط با ایران و اینکه سفر به این کشور ویزا نمی‌خواهد و در میان کشورهای منطقه سیستم این دانشگاه بسیار شبیه به دانشگاه علوم پزشکی تهران است مورد مناسبی برای گسترش همکاری‌ها می‌باشد.

وی به بازدید هیات دانشگاه ایروان از دانشگاه علوم پزشکی تهران اشاره کرده و افزوده بود: پیشنهاد ما این بود که در راستای گسترش همکاری های بین المللی میان دو دانشگاه در زمان بازدید مسئولان دانشگاه ایروان از سردیس مخیتار هراتسی در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران رونمایی کنند.

قابل ذکر است، دانشگاه پزشکی ایروان در سال ۱۹۲۰ تشکیل شده و با قدمتی ۱۰۰ ساله یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های ارمنستان است که در حال حاضر با ۱۱۰۰ عضو هیات علمی فعالیت می‌کند.

هفت هزار دانشجو در این دانشگاه شاغل به تحصیل‌اند که ۱۱۸۴ نفر از آنها دانشجوی خارجی به ویژه هندی و ایرانی (۲۵ درصد) هستند.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.