خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

برگزاری دهمین مجمع جهانی «ادیان برای صلح» در لینداو آلمان

به گزارش سرویس ترجمه ادیان نیوز (ردنا)، دهمین «مجمع جهانی ادیان برای صلح» روز سه‌شنبه ۲۰ آگوست برابر با ۲۹ مردادماه ۱۳۹۸ با درخواست از گروه‌های دینی برای اقدام قاطع درباره موضوعات مهم ژئوپلیتیک روز و افزایش همکاری‌های دینی در لینداو آلمان برگزار شد.

بارتولمو اول، اسقف اعظم قسطنطنیه، در این مجمع گفت: «درصورتی‌که ما به‌تنهایی کار بکنیم چیزی تحقق نمی‌یابد».

کوشو نیوانو، رئیس جنبش بودائیان ژاپن، همکاری بین‌الادیانی در گذشته را ستود و خواستار استمرار آن در آینده شد.

بخش مهمی از فعالیت‌های روز افتتاح مجمع، نمایش رسمی مجسمه چوبی مدوّر ۲۵ فوتی، به‌عنوان نماد مجمع جهانی «ادیان برای صلح» بود که به علت آب‌وهوای بارانی برگزار نگردید.

ویلیام وندلی، دبیر کل مجمع در روز سه‌شنبه اعلام کرد گروه‌های دینی از پرو، بولیوی، برزیل، کنگو و اندونزی در حاشیه مجمع برای شکل‌گیری یک اقدام قوی نسبت به تغییرات آب و هوایی کشورهایشان با هم دیدار خواهند داشت.

religions for peace

میگل آنخل موراتینوس، نماینده ویژه سازمان ملل در ائتلاف تمدن‌ها نیز گفت: «نشست‌هایی مانند لینداو برای پیشبرد فعالیت گروه‌های دینی به‌عنوان بخشی از راه حل مشکلات جهانی مهم هستند». موراتینوس گفت: «در جهان اجماعی وجود دارد بر سر اینکه ما باید همگی برای نجات این سیاره از تغییرات آب و هوایی گام‌هایی برداریم».

فرانک والتر اشتین مایر، رئیس‌جمهور آلمان، تنها رهبر غیردینی حاضر در این نشست بود. او از رهبران دینی حاضر در لینداو خواست تا نقش دین را در برافروختن نزاع‌ها حذف کنند.

religions for peace

اشتین مایر دراین‌باره گفت: «ما باید در این عقیدۀ مشترک، اتحاد داشته باشیم که هرگز نبایستی دین به‌عنوان توجیهی برای نفرت‌پراکنی یا خشونت قرار گیرد. نباید هیچ جنگی به نام دین شکل بگیرد».

در این مجمع که روز جمعه پایان یافت، بر سر مجموعه‌ای از مشکلات مهم جهانی ازجمله تغییرات آب و هوایی، تروریسم، حقوق زنان، جنگ، فقر، خشونت جنسی و مهاجرت گفتگوهایی صورت گرفت.

ادیان برای صلح؛ مجمعی برای اتحاد و همدلی انسان‌ها

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.