خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

ریچارد برین اسلام را مانند نازیسم، بی‌اعتنا به ارزش‌های زندگی انسان دانست

به گزارش سرویس ترجمه ادیان نیوز (ردنا) به نقل از گاردین؛ «ریچارد برین»، رهبر حزب استقلال انگلیس (یوکیپ) که با نظرات ضد اسلامی‌اش به رهبری این حزب رسیده است، پیشنهاد داده است که غیرمسلمانان نباید به مسلمانان در شر پراکنی‌شان کمک نمایند. اساساً، برین معتقد است چیزی به نام مسلمان معتدل وجود ندارد.

در یکی از ایمیل‌‌های برین آمده است: «به‌طور مکرر توسط افراد زیادی که نیت‌های خوبی دارند، ولی نسبت به آموزه‌های اسلامی نادان هستند، سخنان بیهوده‌ای درباره وجود مسلمانان میانه‌رو گفته می‌شود […] وقتی مردم درباره مسلمانان معتدل صحبت می‌کنند، در اشتباه هستند. این امر مانند آن است که فقط به یونیفرم‌های زیبای هیتلر توجه کنیم و بگوییم هیتلر چندان هم آدم بدی نبود».

برین در ادامه آورده است: «یک مسلمان معتدل با یک مائوئیست و نازی معتدل از نظر اسکان یافتن در کشور شما برابرند و هیچ عذر مواجهی در قبال آنها ندارید».

برین این اتهام را که «نظراتش تشدیدکننده نفرت‌پراکنی است» رد می‌کند و می‌گوید نباید اسلام‌هراسی را با هموفوبیا یکی دانست».

او معتقد است اسلام هراسی در ذاتش عنوان درستی است؛ چرا که مسلمانان انتحاری بخاطر رفتارشان باعث هراس در جامعه غرب می شوند. او می گوید: «من تا حد زیادی انتقادات به اسلام‌هراسی را رد می‌کنم، آن هم به این دلیل که تعداد زیادی از حملات خشونت‌بار اسلامی در ۵۵ کشور صورت گرفته است. من فکر می‌کنم اسلام‌هراسی ترس نامعقولی است. فکر نمی‌کنم [عنوان] اسلام‌هراسی برای مردم هراسان از حملات خشونت‌بار روزمره که در رسانه‌ها و خیابان‌های بریتانیا شاهدش هستیم، مناسب باشد.»

برین درباره مقایسه مسلمانان با نازی‌ها و مائوئیست‌ها می‌گوید: «من نمی‌گویم مائوئیسم همان نازیسم است یا نازیسم مشابه اسلام است، اما فکر می‌کنم در هر مورد ما درباره نوعی از افراط‌گرایی و ایدئولوژی‌هایی صحبت می‌کنیم که تا حد زیادی بی‌اعتنا به ارزش زندگی انسانی می‌باشند».

گفتنی است که موضوع اسلام هراسی سبب اختلافات عمیقی در حزب استقلال بریتانیا شده است. به‌تازگی ریچارد برین توانسته است به کمک نظرات ضد اسلامی خود در انتخابات درون‌حزبی با جلب ۵۳ درصد آرا، به رهبری حزب دست یابد.

شایان ذکر است پیش از این «ریچارد برین» در راستای اسلام‌هراسی در این کشور، خواستار ممنوعیت داشتن و خواندن قرآن کریم در انگلیس شد و ادعا کرد که افزایش خشونت در این کشور تا حدودی به اسلام مربوط است.

انتهای پیام/م

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.