خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

نوجوان محجبه انگلیسی باشگاه ورزشی مخصوص بانوان تشکیل می‌دهد

به گزارش ادیان نیوز (ردنا) به نقل از مترو، حفصه شریف نوجوان ۱۹ ساله مسلمانی در شهر ساوت همپتون در جنوب شرقی انگلستان می باشد که عاشق ورزش است، اما به دلیل حجاب اسلامی با چالش های زیادی در این رابطه روبرو بوده است.

وی برای اینکه بتواند با حجاب در فعالیت های ورزشی شرکت کند و این امکان را نیز برای زنان مسلمان دیگر در شهرشان فراهم آورد، به راه اندازی یک باشگاه ورزشی برای بانوان مسلمان اقدام کرده است.

حفصه درباره اهمیت ورزش می گوید: رابطه من با ورزش تناسب اندام در یک دوره استرس زا از زندگی آغاز شد. فشار امتحانات داشت بر من غلبه می کرد و باعث مشکلات سلامتی زیادی شده بود. سپس در آن زمان من روزش را پیدا کردم و که ذهنم را از افکار بد پاک می کرد، حالاتم را متعادل می ساخت و باعث می شد احساس قدرت کنم.

وی افزود: هرچند شاید کلیشه به نظر برسد اما ورزش می تواند به نوعی درمان تبدیل شود شما فقط باید کلاس و ورزش مورد علاقه تان را پیدا کنید.

وی سپس با شورای شهری  ارتباط برقرار کرد تا بتواند فضای ورزشی برای بانوان مسلمان تشکیل دهد و به سرعت متوجه شد که تمایل برای یک ورزشگاه مخصوص بانوان، فراتر از زنان مسلمان رفته و حتی زنان غیرمسلمان نیز مشتاق رفتن به چنین باشگاهی هستند.

حفصه در این رابطه گفت: واکنش ها بسیار مثبت بودند. در طول ماه سپتامبر ، ما نظرسنجی کردیم و اطلاعاتی که جمع آوری کردیم نظر من را تأیید می کردند که اگر کلاس های مخصوص بانوان تشکیل دهیم اکثریت ترجیح می دهند بدون در نظر گرفتن دین و فرهنگ خود در آن شرکت کنند. بنابراین فراتر از کاربردهای پوشیدن حجاب ، به طور قطع به نظر می رسد تقاضای بسیار بیشتری برای کلاس هایی مخصوص زنان وجود دارد.

گفتنی است به گزارش «ورزش انگلیس» ، ۴۰٪ از خانم ها می گویند که به دلیل ترس از قضاوت ، در کل ورزش را کنار گذاشته  اند و زنان سیاه پوست و آسیایی تبار نیز گروه هایی هستند که  کمترین فعالیت بدنی در هفته  را به این منظور دارند.

پایان خبر/

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.