خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

نام نویسی بیش از ۳۲ هزار نفر در سامانه سماح اربعین

به گزارش ادیان نیوز (ردنا)، آقای امیر مرادی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود : ۷ هزار و ۶۹۰ نفر در استان تهران ، دو هزار و ۹۲۸ نفر در خوزستان ، دو هزار و ۶۸۶ نفر در فارس ، دو هزار و ۷۹ نفر در خراسان رضوی ، دو هزار و ۵۴ نفر در استان اصفهان و هزار و ۱۳۴ نفر نیز از استان مازندران نام نویسی کرده اند که بیشترین آمار است.
وی گفت : با توافق ایران و عراق زائران می توانند از ۱۹ شهریور ( ۱۰ محرم) تا ۷ آبان (۳۰ صفر) بدون نیاز به روادید و به شرط ثبت نام در سامانه سماح ، همراه با گذرنامه معتبر برای زیارت اربعین وارد کشور عراق شوند.

آقای مرادی افزود: لغو روادید فقط برای این بازه زمانی است و خارج از این محدوده زمانی، زائران موظف به تهیه روادید از طریق دفاتر زیارتی هستند.
مدیر اجرایی ستاد اربعین گفت : زائران برای پرداخت هزینه های مصوب فقط از طریق درگاه پرداخت الکترونیک سامانه سماح اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه ثبت نام در سامانه سماح رایگان است و هزینه های دریافتی برای خدمات درمانی و بیمه زائران است، افزود: مجموعه مبلغ دریافتی برای این خدمات ۲۲ هزار تومان است که اگر زائری برای ثبت نام به دفاتر زیارتی مراجعه کند سه هزار تومان نیز به عنوان حق الزحمه ثبت به هزینه خدمات درمانی و بیمه ای افزوده می شود.

پایان خبر/

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.