خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

لاریجانی درگذشت نویسنده و محقق فرانسوی را تسلیت گفت

تهران- ایرنا- رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی درگذشت نویسنده و محقق فرانسوی و مترجم قرآن کریم، پروفسور کریستین بونو معروف به یحیی علوی را تسلیت گفت.

به گزارش سه شنبه شب خانه ملت، در متن پیام تسلیت علی لاریجانی آمده است: درگذشت نویسنده و محقق فرانسوی و مترجم قرآن کریم، پروفسور کریستین بونو معروف به یحیی علوی موجب تاسف و تاثر شد.
او از چهره های برجسته علوم‌ اسلامی و از استادان فلسفه، ادیان و عرفان بود که در سال‌های اخیر، فعالیت های گسترده ای در تبیین، معرفی و نشر معارف اسلامی به ویژه در اروپا داشت‌. 
اینجانب ضمن تسلیت فقدان این پژوهشگر ارزشمند به اندیشمندان و جویندگان معارف اسلامی و دوستداران و خانواده او، از درگاه خداوند متعال برای آن مرحوم، رحمت و غفران و برای بازماندگان‌ صبر و اجر از درگاه خدواند متعال طلب می کنم‌.

به گزارش ادیان نیوز (ردنا) از ایرنا، کریستین بونو (یحیی علوی)، فیلسوف و اسلام شناس فرانسوی به عنوان یکی از چهره‌های برجسته علوم اسلامی شناخته می شود که توانست با مطالعه آثار بسیاری از اندیشمندان در تمامی زمینه‌های معارفی به خصوص فلسفه تبحر کامل پیدا کند و در این راه خدمات زیادی به ثبت برساند.

این استاد فلسفه برای تببین و چرایی اسلام تلاش و کوشش های فراوانی انجام داد اما در حالی که به منظور سخنرانی و تبلیغ ایام محرم به ساحل عاج سفر کرده بود، روز گذشته (دوشنبه) در ۶۰ سالگی در حادثه‌ای در کشور ساحل عاج، چشم از جهان فروبست. یادآور می شود است پیکر پاک این عارف وارسته، برای تشییع و دفن به مشهد مقدس منتقل خواهد شد.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.