خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

سخنان رهبر انقلاب در دیدار با مقامات انصارالله روحیه ملت یمن را بالا برد

به گزارش ادیان نیوز (ردنا)، موفقیت های پی در پی انصار الله یمن در حمله به مناطق حساس و استراتژیک عربستان سعودی و هم پیمانان آنها از یک سو و اختلاف در جبهه ائتلاف ضد یمن از سوی دیگر موجب شده دشمن متجاوز بیش از گذشته از ادامه جنگ مایوس شود و توفیقات بیشتری نصیب ملت یمن و انصارالله در این جنگ نابرابر شود.

همچنین چندی پیش مقام معظم رهبری در دیدار با هیئتی از انصار الله یمن ، با تمجید از ایمان، ایستادگی، هوشمندی و روحیه جهادی مردم یمن در برابر یک تجاوز وحشیانه و گسترده، تأکید کردند: هر ملت مؤمنی که به خدای متعال ایمان و به وعده الهی اعتقاد داشته باشد، قطعاً پیروز خواهد شد و بر همین اساس بدون شک پیروزی با ملت مظلوم و مجاهد یمن خواهد بود.

در همین راستا سرویس بین الملل حوزه با شادی الحسنی کارشناس یمنی به گفت و گو پرداخته است.

الحسنی کارشناس یمنی با اشاره به تحولات اخیر یمن در منطقه عدن گفت : همانطور که می دانیم امارات از روز های اول جنگ علیه یمن به دنبال هدف مشخصی  بود و آن زیر نفوذ قرار دادن مناطق استراتژیک یمن است.

وی ادامه داد:  مناطق عدن، سوماترا ،الحدیده و تنگه باب المندب از جمله این مناطق حساس است  و اخیرا در شهر الحدیده امارات شکست بزرگی خورده است. در روزهای آخر بین دو قطب ائتلاف عربستان سعودی و  امارات اختلاف افتاده و امارات رسما اعلام کرده که از یمن خارج شده است.آنها می خواستند از طریق مزدورانشان به اهداف خود برسند.

الحسنی تصریح کرد: در عدن همه مزدوران اماراتی و  نیروهای مجلس انتقالی جنوبی حضور دارند و در روزهای آخر یک انقلابی از طریق مجلس انتقالی بر علیه مزدوران سعودی انجام شده است به طوری که بر اثر این انقلاب کل استان عدن به دست مزدوران اماراتی ساقط شد.البته این انقلاب به جایی نرسید و امارات به عربستان سعودی فشار می آورد که اجازه بدهد پروژه آنها تحقق پیدا کند .

کارشناس یمنی با اشاره به موفقیت های اخیر انصار الله در هدف قرار دادن مواضع عربستان سعودی گفت: اهداف کشورهای دشمن از تجاوز به یمن تحت فشار قرار دادن یمن برای  اشغال و تسلط بر آن است مانند دوران قبل از انقلاب و دوم از بین بردن جنبش انصارالله است که بیشتر از ۶۰ درصد از کل ملت یمن را تشکیل می دهند.

حملات پهبادی به سمت دشمن گزینه استراتژیک انصارالله است

الحسنی با اشاره به حملات پهبادی انصار الله به پالایشگاه الشیبه  در شرق عربستان سعودی و در مرز امارات  گفت: از ابتدای جنگ  جناب عبدالملک بدرالدین الحوثی اعلام کرد؛ که در مقابل تجاوز دشمنان به یمن از گزینه های استراتژیک استفاده می کنیم  و به صورت مشروع آن را اجرا می کنیم. در همین راستا حمله پهبادی به عنوان گزینه استراتژیک  را انتخاب کردیم و در این حملات متمرکز شدیم.

حملات انصارالله به فرودگاه های عربستان استراتژیک و بازدارنده است

وی ادامه داد: بر روی منابع اقتصادی سعودی به عنوان جواب بر تحریم های اقتصادی آنها علیه وطن عزیزمان اقدام کردیم و فرودگاه های آنها را هدف قرار دایدم و به مردم بی گناه بارها هشدار دادیم که از این اهداف دور شوند تا آسیبی متوجه آنها نشود  و این گزینه را انتخاب کردیم تا فرودگاه های کشور دشمن  از خدمت رسانی خارج شوند و این حملات را ادامه می دهیم و هر گز متوقف نمی کنیم  تا تحریم هوایی را از کشور ما بردارند و در روزهای آینده شاهد حملات بیشتری ضد کشورهای متخاصم و پیروزی نهایی خواهیم بود.

سخنان رهبر انقلاب در دیدار با مقامات انصارالله روحیه ملت یمن را بالا برد

کارشناس یمنی با اشاره به دیدار اخیر هیئتی از جنبش انصارالله یمن با مقام معظم رهبری گفت: سید عبدالملک حوثی در سخنان خود در ابتدای جنگ اعلام کرد که همه جهان ما را رها کردند  به جز جمهوری اسلامی  ایران و چند کشورحوزه مقاومت مثل عراق، سوریه و جناب سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان که با ملت یمن همراهی کردند. دیدار هیئتی از انصار الله یمن با رهبر انقلاب اثر بسیار مثبتی بر روی روحیه مردم یمن گذاشته است.

وی تصریح کرد: با دیدارهای انجام شده دو طرف  به توافق رسیدند که روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران و جمهوری یمن دوباره برقرار شود و این خواسته ملت یمن  از ابتدای  جنگ تا به امروز بوده است و ان شاء الله شاهد روابط  بسیار خوب دو کشور بهتر از گذشته بین جمهوری یمن و جمهوری اسلامی در آینده باشیم.

پایان خبر/

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.