خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

مطالعه جدید نشان داد: پلیس هند تعصب ضدمسلمانی دارد

به گزارش ادیان نیوز (ردنا) به نقل از الجزیره، یک مطالعه جدید نشان می دهد که پلیس هند «تعصب قابل توجهی علیه مسلمانان» نشان می دهد و  نیمی از پرسنل پلیس مصاحبه شده اظهار داشتند که احساس می کنند مسلمانان «به طور طبیعی مستعد ارتکاب جنایات» هستند.

این گزارش که ۱۲ هزار نیروی پلیس را در ۲۱ ایالت مختلف هندوستان مورد مصاحبه قرار داده همچنین دریافت که یک سوم نیروهای پلیس هندوستان بر این باور هستند که خشونت ها علیه مسلمانان توسط گاو پرستان «طبیعی» و پذیرفته شده است.

این یافته ها روز سه شنبه در حالی منتشر شد که نگرانی های سازمان ملل و گروه های حقوق بشر از افزایش آزار و اذیت ها و خشونت ها علیه اقلیت مسلمان در هند رو به افزایش است. گفتنی است از زمان به دستگیری قدرت توسط حزب ملی گرای بهاراتیا جاناتا به رهبری نخست وزیر نارندرا مودی در سال ۲۰۱۴ و انتخاب دوباره وی در سال اخیر، سرکوب ها علیه مسلمانان افزایش یافته اند.

از آن زمان تاکنون ، ده ها نفر ، عمدتا مسلمان ، به وسیله  هندوهای گاوپرست به اتهام خوردن گوشت گاو یا ذبح گاو کشته شده. مودی بارها گفته است که مقامات باید کسانی را که به جرم دفاع از گاوها دست به خشونت می زنند، مورد مجازات قرار دهند، اما منتقدان وی معتقدند که دولت به اندازه کافی برای پیگرد قانونی متهمان قتل عمل نکرده است.

پایان پیام/

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.