خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

مدارک زنان مسلمانان اوکراین با حجاب اسلامی

به گزارش ادیان نیوز (ردنا) به نقل از اوکراین پرس، دولت اوکراین قانونی را تصویب کرد که براساس آن زنان مسلمان اکراین اجازه دارند تا از عکس های محجبه در مدارک و اسناد رسمی خود مانند گذرنامه استفاده کنند و از آغاز اکتبر ۲۰۱۹ میلادی این قانون اجرایی می شود.

این قانون جدید به زنان مسلمان این اجازه را می دهد تا عکس هایی با حجاب داشته باشند و باید چهره آنها ۷۰ تا ۸۰ مشخص باشد و پوشیده نباشد.

این قانون توصیه های سازمان بین المللی هواپیمایی کشوری مربوط به کنارگذاشتن قوانین قدیمی که حقوق دینی شهروندان را محدود می کند، در نظر گرفته است و فواید فنآوری مدرن مورد استفاده را در نظر نمی گیرد.

تصویب این قانون پس از تلاش ها و نبرد قضایی آرامی انجام می گیرد که فعالان زن اوکراینی در طول ماهها وارد آن شدند. این فعالان زن در نشست ها و دیدارهای مختلف در برابر دادگاه از حق زنان مسلمان برای داشتن عکس با حجاب در مدارک و اسناد رسمی داخلی و گذرنامه ها دفاع کردند.

شیخ«سعید اسماعیلوف» مفتی اداره دینی مسلمانان اوکراین«امت» پیش از این گفته است که نشست این اداره دینی با وزارتخانه به تشکیل کمیته مستقل برای بررسی مسئله حریم خصوصی منجر شد.

مسئولان وزارت کشور اوکراین اخیرا تاکید کردند که برای تامین حقوق دینی شهروندان اوکراین فعالیت خواهد کرد.

پایان پیام/۴۴

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.