خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

درخواست برای خلع سلاح هسته‌ای و حفاظت از امکان مذهبی

به گزارش ادیان نیوز (ردنا)؛ شرکت‌کنندگان در کنفرانس جهانی «ادیان  برای صلح» در بیانیه پایانی خود خواستار خلع سلاح هسته‌ای و حفاظت از اماکن مذهبی و محیط‌ زیست شدند. این نشست چهار روزه در شهر لینداو در بخش شرقی دریاچه کنستانس آلمان برگزار شد.

کنفرانس جهانی «ادیان  برای صلح» بزرگ‌ترین گردهمایی نمایندگان ادیان مختلف است. در بیانیه پایانی این کنفرانس بر حمایت بیشتر از جوانان، زنان، پناهجویان، فقرا، حفاظت از محیط‌زیست و همچنین اماکن مذهبی تاکید شد. همچنین شرکت‌کنندگان در این نشست از کارزار بین‌المللی برای نابودی سلاح‌های هسته‌ای حمایت کردند.

در این بیانیه آمده است: «مدت‌هاست که باید برای نجات جهان، اقداماتی انجام شود. ده درصد از مردم جهان در فقر زندگی می‌کنند، ۷۰ میلیون نفر پناهنده و پناهجو هستند، مسابقه تسلیحاتی جدید در جهان شکل گرفته است. در بسیاری از مناطق شاهد خشکسالی هستیم. آلودگی به دریاها رسیده است و بشریت بحران‌های زیادی را تجربه می‌کند.»

در این بیانیه همچنین به نقش ارزنده زنان و جوانان در جوامع مختلف اشاره شده است. علاوه بر این، شرکت‌کنندگان از سازمان ملل خواسته‌اند تا از توهین و هتک حرمت به اماکن مذهبی جلوگیری کند.

حل مشکلات جهانی، توسعه و ترویج یکپارچگی، حفاظت از زمین و تحقق صلح و پرهیز از جنگ و منازعه از موضوعاتی است که در این اجلاس  مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

در این کنفرانس رهبران مذهبی از میانمار، جمهوری دموکراتیک کنگو، نیجریه و سودان آمادگی خود را برای ممانعت از درگیری‌های خشونت‌آمیز در این منطقه اعلام کردند.

همچنین نمایندگان مذهبی کره شمالی و کره جنوبی متعهد شدند که برای ایجاد صلح در شبه جزیره کره تلاش خواهند کرد.

شهر لینداو در بخش شرقی دریاچه کنستانس آلمان میزبان دهمین دوره کنفرانس جهانی «ادیان برای صلح» بود. این کنفرانس با شعار «آینده مشترک ما، ترویج رفاه

مشترک برای همه» برگزار شد. امسال، ۹۰۰ نفر از نمایندگان و رهبران دینی از ۱۰۰ کشور جهان در این اجلاس شرکت کردند.

پایان پیام/

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.