خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تاسیس نخستین مدرسه حفظ قرآن کریم ناشنوایان در مصر

مدیریت اوقاف المنیا در مصر از تاسیس نخستین مدرسه حفظ قرآن کریم ناشنوایان به زبان اشاره خبر داد.

به گزارش ادیان نیوز (ردنا) از خبرگزاری شبستان به نقل از صدی البلد، در اقدامی بی سابقه مدیریت اوقاف در المنیا نخستین مدرسه حفظ قرآن کریم برای ناشنوایان به زبان اشاره در المنیا در مصر در میان شادی دانش آموزان افتتاح کرد.

شیخ «طارق الجارحی» مدیریت اداره اوقاف المنیا، گفت: طرح این مدرسه به درخواست دانش آموزان مدرسه ناشنوایان و معلم این مدرسه انجام گرفت و این مدیریت با طرح مدرسه حفظ قرآن کریم برای ناشنوایان موافقت کرد و مکانی را در مسجد العمراوی شهر المنیا به عنوان مدرسه اختصاص داده است.

الجارحی افزود: باوجود اینکه شمار زیادی از این دانش آموزان و قرآن پژوهان از روستاها و مناطق دور از شهر المنیا هستند، اما عشق شان به حفظ قرآن کریم انگیزه ای برای حضور آنهاست. ناشنوایان و کم شنوایان استقبال گسترده ای برای پیوستن به این مدرسه انجام دادند.

وی ادامه داد:  هر روز تعداد قرآن پژوهان افزایش می یابد. کتاب حفظ و تفسیر قرآن کریم به زبان اشاره به ناشنوایان ارایه می شود.

مدیریت اوقاف المنیا، افزود: تاسیس نخستین مدرسه حفظ قرآن کریم، پیام مهمی از پیام های وزارت اوقاف است که هیچ فردی در جامعه بدون دعوت به مساجد و حفظ کتاب الهی باقی نمی ماند.

الجارحی گفت: دختران و زنان استقبال بیشتری برای پیوستن به این مدرسه داشته اند، زیرا آنها تمایل دارند که همه امور دینی شان را بیاموزند.آنها مادران آینده اند و برخی از آنها کودکان کوچک دارند. به همین دلیل باید مادران همان معلم باشند.

«احسان حسن» مددکار اجتماعی در مدرسه ناشنوایان «امل»، گفت: کم شنوایان تمایل شدیدی به آموزش و تفکر دارند. به طوری که دانش آموزان تنها به کلاس های دینی مدرسه اکتفا نکردند، به همین دلیل تمایل به آموزش و حفظ کامل قرآن کریم دارند. از اینجا این طرح آغاز شد. در ابتدا با تعداد کمی کلاس حفظ قرآن را آغاز کردیم و الان شاهد استقبال گسترده هستیم و مجموعه اولین کلاس حفظ به ۳۰ دانش آموز رسیده است.

پایان پیام/۴۴

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.