خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

نهی از منکر مصداق گرایش و علاقه راستین به امام حسین (ع) است

ادیان نیوز/ شیخ عبد المهدی کربلایی نماینده آیت الله سیستانی گفت: ما در آستانه ماه محرم که یاد آور بزرگترین فاجعه انسانی تاریخ است قرار داریم و در آن روز امام حسین (ع) و اصحاب ایشان برای حفظ مبانی انسانی مثل عدالت، آزادی و کرامت انسانی جان خود را فدا کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین شیخ عبد المهدی کربلایی نماینده آیت الله سیستانی در خطبه نماز جمعه کربلا که در حرم امام حسین (ع) ایراد شد، گفت: ما در آستانه ماه محرم که یاد آور بزرگترین فاجعه انسانی تاریخ است قرار داریم و در آن روز امام حسین (ع) و اصحاب ایشان برای حفظ مبانی انسانی مثل عدالت، آزادی و کرامت انسانی جان خود را فدا کردند.
وی افزود: با نزدیکی به این موسم باید سؤال مهمی در خصوص چگونگی تجدید پیمان با دستاورد های اعتقادی، تربیتی، اخلاقی، جهادی و ایثارگری قیام امام حسین (ع) و چگونگی ادامه آن اهداف و مبانی به وجود می آید.
شیخ کربلایی در ادامه با بیان اینکه فرد و جامعه به خاطر تراکم گناهان، زنگار گرفتن دل ها و به دلیل بندگی دنیا و لذت های آن به تدریج از خداوند متعال و امام حسین (ع) و ارزش های آن دور می شوند، گفت: احیای مبانی امام حسین(ع) نیازمند تعیین مسئولیت و موضع گیری در مقابل چالش ها، مشکلات و بحران های اخلاقی و فرهنگی جامعه است.
باید در مقابل بحران های خطرناک که هویت دینی ما را تهدید می کند، به وظایف عمل کرد
وی افزود: باید در مقابل چالش ها و بحران های خطرناک که هویت دینی، فرهنگی و ملی ما را تهدید می کند، به وظایف عمل کرد و از آگاهی و بصیرت در امور دین و مبانی مهم برخوردار بود.
نماینده آیت الله سیستانی به سخن امام حسین (ع) که فرمودند:« من برای طلب اصلاح امت جدم قیام کردم و می خواهم امر به معروف و نهی از منکر کنم»، اشاره کرد و گفت: امام حسین (ع) در این سخن می خواهد بگوید که مسئله اصلاح امت تنها به عهده آن حضرت و اصحاب خاص ایشان نیست، بلکه می خواهد ملت و عموم مردم را به قیام دعوت کند.
شیخ کربلایی خواستار عمل به این حدیث امام حسین (ع) در جامعه کنونی و در سایه چالش ها و بحران های جامعه شد و گفت: انواع منکرات و فساد، دروغ، تهمت، غیبت و فحشا گسترش یافته و جان انسان های بی گناه را می گیرند و اموال خصوصی و عمومی را به ناحق صاحب می شوند و رشوه خواری و رباخواری رشد پیدا کرده، بدون اینکه هیچگونه بازدارنده قانونی یا اخلاقی یا ارزشی وجود داشته باشد و ابزار های رسانه ای نیز محل فسق و فجور و  ارتکاب منکرات شده و هیچ گونه قانونی برای منع آن تعیین نمی شود.
نهی از منکر از مصادیق گرایش و علاقه راستین به امام حسین (ع) است
امام جمعه کربلا اشاره کرد: عمل به نهی از منکر با اسلوب شرعی و قانونی از مصادق گرایش و علاقه راستین به امام حسین (ع) است و هر چه غیر از این باشد، بیانگر دوستی دروغین است.
وی به اجابت مردم از فتوای جهاد کفایی در جنگ با داعش اشاره کرد و آن را مثال واضح دوست داشتن امام حسین (ع) دانست و گفت: فتوای جهاد به تنها کافی نبود و پیروزی با فتوای جهاد و اجابت عموم مردم تحقق یافت.
شیخ کربلایی در پایان گفت: احیای قیام امام حسین (ع) از طریق فهم، درک و آگاهی و از راه مبارزه با منکر، فسق و فجور و فساد امکان پذیر است.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.