خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

گزارشی از فعالیت های حرم امام حسین(ع) برای استقبال از ماه محرم + تصاویر

ادیان نیوز/ آستان مقدس حسینی و عباسی به مناسبت فرار رسیدن ماه محرم اقدام به سیاهپوش کردن حرم مطهر، شستشوی گنبد، تعوض پرچم گنبد و افتتاح گنبد داخلی حرم امام حسین (ع) کرده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، آستان مقدس حسینی و عباسی به مناسبت فرار رسیدن ماه محرم اقدام به سیاهپوش کردن حرم مطهر، شستشوی گنبد، تعوض پرچم گنبد و افتتاح گنبد داخلی حرم امام حسین (ع) کرده است.

 صحن های حرم امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) سیاهپوش شد
با فرارسیدن ماه عزاداری اهل بیت (ع)، صحن های حرم امام حسین (ع) و برادر رشیدش حضرت عباس (ع) با پارچه نوشته های مشکی سیاهپوش شد و غم و اندوه  فضای کربلا را فرا گرفت.

شستشوی گنبد حرم امام حسین (ع)
برای استقبال از ماه محرم و ایام شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبد الله الحسین (ع)، گنبد حرم مطهر آن حضرت شستشو شد.

رونمایی از گنبد داخلی حرم امام حسین (ع)
آستان مقدس حسینی از پایان پروژه آینه کاری فضای داخلی گنبد و لاغر سازی ستون های حرم امام حسین (ع) خبر داد.
الانباری از مسئولین آستان گفت: کار لاغر سازی ستون های حرم و آینه کاری گنبد به پایان رسیده و در مرحله بعد کار کاشی کاری و معماری با صبغه اسلامی و دینی انجام خواهد گرفت.
وی افزود: حدود ۷۰۰ متر مربع از مساحت گنبد حرم مطهر با مهندسین متخصص آینه کاری شده و کار کانال های سرمایشی در فضای داخلی گنبد به پایان رسیده است.

برپایی ایستگاه و موکب های حسینی در اطراف حرم مطهر
با فرارسیدن ماه عزاداری حضرت سید الشهدا (ع)، اهالی کربلا خود را برای این مناسبت آماده کرده و اقدام به سیاهپوش کردن خیابان های اطراف حرم امام حسین (ع) و حضرت عباس(ع) نموده و ایستگاه و موکب های حسینی در اطراف حرم برپا کرده اند.

مراسم تعویض پرچم حرم امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع)
مطابق سنت پانزده ساله، دیروز پرچم گنبد حرم امام حسین (ع) و  حضرت عباس (ع) برای اعلام آغاز ماه محرم و عزاداری اهل بیت (ع) با حضور تولیت آستان های مقدس حسینی و عباسی و خیل زائران تعویض شد.
این مراسم ابتدا با تعویض پرچم حرم صاحب مصیبت عظمی حضرت امام حسین (ع) و سخنرانی شیخ عبد المهدی کربلایی تولیت آستان مقدس حسینی آغاز شد.
تولیت حرم امام حسین(ع): نباید وظیفه امر به معروف و نهی از منکر فراموش شود
شیخ کربلایی در این مراسم فرا رسیدن ماه محرم را به زائران و دوستداران اهل بیت (ع) در سرتاسر جهان تسلیت گفت و اشاره کرد: امام حسین (ع) برای اصلاح، مبارزه با فساد، امر به معروف و نهی از منکر قیام کردند، لذا شما ای فرزندان حسین (ع) و ای دوستداران آن حضرت نباید وظیفه امر به معروف و نهی از منکر را فراموش کنید و با عمل به این واجب مطابق خواسته امام حسین (ع) عمل کرده و در مقابل منکرات و مفاسد بایستید.
وی افزود: امام حسین (ع) برای تصحیح مسیر امتی که در زبان ادّعای اسلام داشت و ایمان وارد دل آن ها نشده بود، قیام کرد و وجدان آنان را بیدار نمود.
 بعد از سخنرانی شیخ کربلایی و برگزاری مراسم عزاداری و سینه زنی، زائران و عزاداران به سمت حرم پرچمدار لشکر امام حسین (ع) و ساقی تشنگان حضرت ابا الفضل العباس (ع) حرکت کرده و در آنجا مراسم تعویض پرچم حرم آن حضرت برگزار شد.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.