خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

امام«موسی صدر» نماد وحدت و همزیستی است

به گزارش ادیان نیوز (ردنا) به نقل از  خبرگزاری لبنان، به مناسبت چهل و یکمین سالروز ربوده شدن «امام موسی صدر» و همراهانش شیخ «محمد یعقوب» و «عباس بدرالدین»، «کمیته دوستان اسیر مبارز یحیی سکاف» در لبنان در بیانیه ای اعلام کردند: باید با این مسئله ملی همبستگی و اتحاد داشته باشیم، زیرا امام موسی صدر نماد وحدت و همزیستی بین همه طوایف و ادیان بود.

در این بیانیه آمده است: امام موسی صدر از اولین مدافعان حقوق مظلومان به ویژه مسئله فلسطین و اتحاد لبنان و عربیت بود، به طوری که با همه توان و انرژی خود برای مبارزه با دشمن صهیونیستی مبارزه کرد.

در همین حال، «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان در چهل و یکمین سالروز ربوده شدن امام موسی صدر و همراهانش، گفت: جنبش امل، فعالیت خود را برای مشخص شدن مسئله امام صدر ادامه می دهد.

بری در سخنان خود از دولت لبنان خواست تا همکاری خود را به منظور تشویق مقامات لیبی برای همکاری جدی درباره مسئله امام موسی صدر افزایش دهد.

رئیس پارلمان لبنان گفت: وزارت امور خارجه لیبی، بارها از اعلام متهمان در مسئله امام موسی صدر امتناع کرده است.

همچنین، «طونی فرنجیه» عضو فراکسیون ملی پارلمان لبنان در صفحه توئیتر خود به مناسبت این سالروز، نوشت: جسم امام موسی صدر ناپدید شده است، اما راه و روش باقی است و ادامه دارد.

فرنجیه در این توئیت خود عکسی از امام موسی صدر داخل کلیسا منتشر کرد.

گفتنی است، امام موسی صدر در ۳۱ ماه آگوست سال ۱۹۷۸ (۹ شهریور ۱۳۵۷) در جریان یک سفر رسمی به لیبی ‏به همراه دو تن از یارانش در شهر طرابلس ربوده شد.

پایان پیام/۴۴

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.