خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

نشست تخصصی درباره نژادپرستی و تبعیض علیه مسلمانان برگزار می‌شود

نشست تخصصی درباره نژادپرستی و تبعیض علیه مسلمانان اول و دوم اکتبر در برلین برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست تخصصی «فرار، مهاجرت، وطن: مسلمانان و آلمان»  اول و دوم اکتبر سال جاری در برلین برگزار می‌شود. این نشست از سوی انجمن اینسان برگزار می‌شود که مقر آن در برلین است. هدف انجمن اینسان، افزایش مشارکت جوانان مسلمانان در فعالیت‌های اجتماعی و بالا بردن آگاهی مسلمانان و غیرمسلمانان در راستای زندگی مسالمت‌آمیز  است.

محور نشست جدید این انجمن، تبعیض علیه مسلمان و نژادپرستی در کشورهای آلمانی زبان خواهد بود. هدف از برگزاری این نشست، ایجاد فضایی برای گفت‌وگو پیرامون وظیفه جامعه مدنی و گروه‌های علمی برای مقابله با تبعیض، توانمندسازی جامعه و همبستگی مسلمانان در آلمان است.

در سال‌های اخیر،  افراط‌گرایان، حضور بیش از حد مهاجران و پناهندگان در آلمان را بهانه‌ای برای اعمال خشونت‌آمیز خود قرار داده‌اند و از این رو، شرکت‌کنندگان در این نشست درباره مهاجرت و پناهندگی به بحث خواهند پرداخت. علاوه بر این، در نشست تخصصی  «فرار، مهاجرت، وطن: مسلمانان و آلمان»  به نقش راستگرایان افراطی در گسترش اسلام‌هراسی و نژادپرستی علیه مسلمانان در جامعه آلمان نیز پرداخته می‌شود.

برگزاری پنل تخصصی «درگیری جامعه مدنی در مسئله فرار، مهاجرت و وطن» ، نشست «موانع و چالش‌های مبارزه با نژادپرستی علیه مسلمان در اروپا»، نشست‌های تخصصی پژوهشگران حوزه مهاجرت و بحث‌های کارشناسی درباره اسلام و هویت دینی از جمله برنامه‌های این نشست تخصصی خواهد بود.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.