خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

سازمان اسلامی در مریلند، دستورالعمل مقابله با زورگویی در مدارس را منتشر کرد

ادیان نیوز/ شورای روابط اسلامی آمریکایی (کایر) در ایالت مریلند اخیرا با انتشار دستورالعملی به صورت آنلاین و چاپی، حقوق دانش آموزان مسلمان و چگونگی مقابله با زورگویی و آزار و اذیت در مدارس را برای آنان توضیح داد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» یک سازمان حامی حقوق مدنی مسلمانان در ایالت مریلند آمریکا، اخیرا به انتشار دستورالعمل جدیدی برای کمک به دانش آموزان مسلمان در مدراس برای شناختن حقوق شان و مقابله با زورگویی و آزار و اذیت اقدام کرده است.
زینب چودری مدیر دفتر روابط عمومی شورای روابط اسلامی آمریکایی (کایر) در ایالت مریلند در این رابطه در بیانیه ای اعلام کرد: هر کودکی حق دارد مکه احساس امنیت و حمایت در محیط آموزشی داشته باشد و این شامل دانش آموزان مسلمان نیز می شود.
وی گفت: این دستور العمل و راهنما بخشی از فعالیت های یک طرح بزرگتر به منظور ریشه کن کردن قلدری و زورگویی در مدارس است و قرار است به عنوان منبعی برای آموزش، تقویت و توانمندسازی اعضای جوان جوامع ما برای حفظ هویت مفتخر  مسلمان آمریکایی که به خاطر حضورش از هیچ کسی عذرخواهی نمی کنددر نظر گرفته شود.
این دستورالعمل به صورت آنلاین و چاپی در دسترس بوده و شامل تعاریفی چون زورگویی، حقوق دانش آموزان بوده و همچنین چگونگی پشتیبانی سازمان کایر از مسلمانان را نیز توضیح داده است.
لازم به ذکر است این سازمان حقوق مدنی از شکایت های متعدد جوانان مسلمان در ارتباط با زورگویی در سال های اخیر به ویژه پس از انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ خبر داد.
اگرچه آماری رسمی در این رابطه وجود ندارد ، اما اعتقاد بر این است که در ایالات متحده بیش از ۶-۸ میلیون مسلمان زندگی می کند و تقریبا دو سوم (۶۴%) پاسخ دهندگان مسلمان به نظرسنجی مرکز تحقیقات پیو در سال ۲۰۱۷ حداقل یک نمونه از تبعیض مذهبی را در سال گذشته تجربه کرده اند.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.