خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

شکایت مسلمان از استارباکس به خاطر واژه «اهانت آمیز» بر روی نوشیدنی

ادیان نیوز/ یک مرد ۴۰ ساله مسلمان آمریکایی از شعبه استارباکس در فیلادلفیا به خاطر اینکه عبارت اهانت آمیز «داعش» را به جای اسمش نوشته بود شکایت می کند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از دیلی صباح، یک مرد مسلمان قصد دارد از استارباکس، شرکت شناخته شده قهوه آمریکایی، به سبب عبارت ضداسلامی که مسئول باجه بر روی قهوه او نوشته بود شکایت کند.
نیگل عزیز جانسون، مرد مسلمان ۴۰ ساله از فیلادلفیا که پوشش اسلامی بلند به تن داشته به مسئول باجه استارباکس گفته که نامش عزیز است، اما وقتی نوشیدنی خود را تحویل گرفته متوجه می شود که به جای نامش، واژه «داعش» نوشته شده و همین کار خشم او را برانگیخته است.
در بیانیه ای به واشنگتن پست، استارباکس ادعای تبعیض را رد کرده و مدعی شد که این تنها یک اشتباه نوشتاری بوده و مسئول باجه نام او را اشتباه تلفظ کرده است.
ریگی بورگز، سخنگوی استارباکس در این رابطه گفت: پس از تحقیقات به این اشتباه پی بردیم و با آقای جانسون تماس گرفته و به خاطر این اشتباه شرم آور عذرخواهی کردیم.

گفتنی است این نخستین باری نیست که شرکت استارباکس به رفتار نژادپرستانه محکوم می شود. سال گذشته این شرکت بیش از ۸ هزار مغازه را در آمریکا به سبب تعاملات نژادپرستانه تعطیل کرده و اقدام به برگزاری آموزش های ضدنژادپرسی برای بیش از ۱۷۵ هزار کارگر خود کرد. این اتفاق برای زمانی بود که دو مرد سیاه پوست در یک شعبه استارباکس در فیلادفیا دستگیر شدند زیرا مسئول باجه به خاطر سیاه بودن و مشکوک بودن آنان را به پلیس معرفی کرده بودند!
استارباکس بزرگترین شرکت قهوه آمریکایی است. استارباکس در سال ۱۹۷۱ در شهر سیاتل، واشینگتن در ایالت واشینگتن تأسیس شد. امروز با در اختیار داشتن شبکه گسترده‌ای از ۲۷،۳۳۹ شعبه (تا آوریل ۲۰۱۸) در کشورهای مختلف، بزرگ‌ترین کافی شاپ در جهان به شمار می‌آید. دفتر مرکزی این شرکت در استارباکس سنتر، در شهر سیاتل، واشینگتن است.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.