خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

درخواست زائران افغانستانی اربعین از وزیر کشور

ادیان نیوز/ هشتاد تشکل مردمی فعال در زمینه بین الملل ضمن بیان ضرورت حضور حداکثری همه‌ی مشتاقان و حفظ کرامت انسانی ایشان در کنگره بزرگ اربعین حسینی، خواستار رفع موانع قانونی سختگیرانه در خصوص تردد زائران افغانستانی و تسریع و تسهیل این مهم در ایام محدود به زیارت اربعین شدند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه ۸۰ تشکل مردمی فعال در عرصه بین الملل در مکاتباتی جداگانه به رحمانی فضلی وزیر کشور و ظریف وزیر امور خارجه، ضمن بیان ضرورت حضور حداکثری همه‌ی مشتاقان و حفظ کرامت انسانی ایشان در کنگره بزرگ اربعین حسینی، خواستار رفع موانع قانونی سختگیرانه در خصوص تردد زائران افغانستانی و تسریع و تسهیل این مهم در ایام محدود به زیارت اربعین شدند.
همچنین در ذیل مکاتبات، مجمع تشکل های بین الملل و تشکل های عضو آن آمادگی خود را جهت هرگونه همکاری در راستای خدمت رسانی بهتر به زوار غیر ایرانی اعلام نمودند.
شایان ذکر است در سالهای گذشته مشکلات عدیده در تردد زوار افغانستانی و انعکاس آن در رسانه ها موجب آزردگی خاطر همه عزاداران و محبان آستان اباعبدالله الحسین علیه السلام در ایام اربعین شده بود.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.