خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

نخستین جشنواره فیلم اسلامی در استرالیا آغاز به کار کرد

ادیان نیوز/ در نخستین جشنواره فیلم اسلامی استرالیا، ۶۰ فیلم با موضوعات اسلامی یا ساخته دست مسلمانان به نمایش گذاشته شده و نزدیک به ۵۰۰ نفر به تماشای این فیلم ها می نشینند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از sbs، نخستین جشنواره فیلم اسلامی در شهر پرث در استرالیا آغاز به کار کرد.
۶۰ فیلم مختلف ساخته در افتتاحیه جشنواره فیلم مسلمان در ماه سپتامبر به نمایش گذاشته شدند. برگزار کنندگان می گویند که این جشنواره از نوع خود در کشور استرالیا بی نظیر است. و انتظار می رود نزدیک به ۵۰۰ بازدیدکننده در نمایش های فیلم در شهر پرث و ملبورن شرکت داشته باشند.
برگزارکنندگان هدف شان از راه اندازی این جشنواره، که آخر هفته آغاز به کار کرد، نزدیک سازی جمعیت متنوع استرالیا در صنعت فیلم سازی بوده است.
فاضل سبحانی که سه سال پیش پاکستان را ترک کرده تا در استرالیا درس فیلم سازی بخواند می گوید: وقتی برای اولین بار به اینجا آمدم به شهر رفتم و مشاهده کردم که مردم زیادی اینجا در خیابان ها زندگی می کنند و بی خانمان هستند. اولین فکرم این بود که مستندی در این رابطه بسازم. و اما سپس  یک فیلم کوتاه را کارگردانی کردم.
وی که فیلم «اورکت» را ساخته می گوید: هرچند یک فیلم درباره مسلمانان نیست، اما جشنواره درباره زندگی مسلمانان و ساخته های آنان است. این فیلم نیز نوشته یک نویسنده پاکستانی است. هر چند فیلم درباره مذهب نیست، اما زندگی جوامع اسلامی در استرالیا و سرتاسر جهان را به تصویر درمی آورد.
جوان مکنون می گوید: ما به این نتیجه رسیدیم آنچه برای جامعه اسلامی از اهمیت برخوردار است فرصتی برای مشاهده فیلم ها از سرتاسر جهان ساخته مسلمانان و پوشش موضوعات مورد علاقه آنان از سرتاسر جهان است.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.