خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

مراسم عزاداری روز عاشورا باشکوه تمام در بنگلادش برگزار شد + تصاویر

ادیان نیوز/ بانیان حسینیه در محله قدیمی شهر داکا در بنگلادش از یک روز پیش خودشان را برای مراسم عزاداری حسینی آماده کرده و این مراسم باشکوه هر چه تمام تر در این کشور برگزار گردید.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از bdnews24، دستجات عزاداری حسینی از نزدیکی ۱۰ صبح روز سه شنبه از حسینیه امام بارگاه در محله قدیمی داکا در بنگلادش به حرکت درآمدند.
عزاداران سیاه پوش درحالی که پرچم های قرمز، سیاه و سبز را در هوا برافراشته بودند، شعارهای عزاداری سر می دادند و یک راهپیمایی بسیار باشکوه در جاده های کلیدی شهر داکا به راه افتاد.
درحالی که در سال های گذشته خودزنی و تیغ زنی در راهپیمایی ها به چشم می خورد، امسال پلیس متروپلیتن داکا حمل و نشان دادن حرکات خودزنی با ابزار تیز، آتش و هر گونه آسیب رساندن و خونریزی را ممنوع ساخته بود و زدن طبل های بلند نیز ممنوع اعلام شده بود.
آژانس های نظامی مامور حفظ امنیت راهپیمایی ها از مقامات خواسته اند که از پیوستن افراد جدید در میانه راهپیمایی جلوگیری کنند. داوطلبان نیز نشان هایی بر روی بازوهایشان داشتند تا قابل شناسایی باشند. پلیس از مردم خواست هیچ گونه کیف یا وسیله حمل مشکوکی همراه نداشته باشند.
فیروز احمد یکی از بانیان حسینیه گفت: ما آماده سازی های زیادی انجام دادیم و امیدواریم که همه چیز به خوبی پیش برود.
روز سه شنبه در عاشورای حسینی در بنگلادش تعطیل است. و آماده سازی برای این مراسم از یک روز قبل آغاز شده بود و پلیس، نیروهای نظامی، آتش نشانی و امدادگران در حالت آماده باش قرار داشتند.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.