خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

جایزه برتر بهترین مسجد انگلیس به مسجد بیرمنگام تعلق گرفت

ادیان نیوز/ مراسم سالانه اهدای جایزه «استاندارد فانوس مساجد» ۲۰۱۹ در شهر لندن برگزار گردید و جوایزی به مساجد برتر اهداء گردید. این جایزه توسط انجمن «ایمان» به مساجد تعلق گرفت.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» مسجدی در بیرمنگام جایزه برتر به عنوان بهترین مسجد انگلستان را در دومین مراسم جوایز سالانه مساجد انگلیس ۲۰۱۹ دریافت کرد.
این جایزه توسط انجمن «ایمان» به مساجد تعلق گرفت. گفته می شود «انجمن ایمان» در سال ۲۰۱۸، جایزه «استاندارد فانوس مسجد» را راه اندازی کرد که این ابتکار عمل برای بزرگداشت مساجدی بود که استانداردهای جهانی و اداره بهتری از عبادتگاه های مسلمانان دارند.
به این ترتیب مساجد در ده گروه مورد ارزیابی قرار می گیرند که شامل سهم جامعه محلی تا مدیریت و اداره است و متعاقباً امتیازات سه ، چهار یا پنج ستاره به آنها تعلق می گیرد.

کامران حسین، مدیرعامل مسجد و مرکز اجتماعی لین گرین گفت: آنها ۱۰ جایزه داشتند که ما جایزه بهترین مسجد اداره شده را دریافت کردیم که معتبرترین مقام می باشد.
وی افزود: ما بسیار از دریافت این جایزه خرسندیم و خوشحالیم که تلاش هایمان دیده می شود.
مراسم اهدای جوایز به مدیران مساجد، ۹ سپتامبر در لندن برگزار گردید. طی این مراسم حسین به نمایندگی از مسجد، این جایزه را به یکی از اعضایی که در راه مسجد به خانه به طرز وحشیانه ای کشته شد، اهدا کرده و گفت: وقتی برای گرفتن جایزه رفتم از اسلام هراسی سخن گفتم و این جایزه را به آن نمازگزاری اهداء کردم که در سال ۲۰۱۳ در یک جرم نفرت محور در راه مسجد جان خود را از دست داد.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.