خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تلاش جریان سلفی مصر برای بستن ضریح امام حسین(ع) در روز عاشورا

جریان سلفی مصر برای بستن ضریح امام حسین(علیه السلام) در قاهره از وزارت اوقاف این کشور خواست تا این ضریح را در روز عاشورا برای جلوگیری از برپایی مراسم شیعیان ببندند.

به گزارش ادیان نیوز (ردنا) از خبرگزاری شبستان به نقل از الدستور، جریان سلفی مصر از وزارت اوقاف این کشور خواست تا ضریح امام حسین (علیه السلام) را به دلیل ترس از برپایی مراسم شیعیان در روز عاشورا در برابر مسجد امام حسین(علیه السلام) ببندند، اما این مسئله با مخالفت جریان های دینی مصر از جمله صوفی ها مواجه شد.

مخالفان این درخواست اعلام کردند که پاسخ به درخواست سلفی ها مبنی بر بستن این مقام به ایجاد خشم در میان مسلمانان مصر منجر خواهد شد.

 

«سامی عبدالحمید حموده» رهبر جریان سلفی در مصر گفت: باید ضریح امام حسین(علیه السلام) برای جلوگیری از وقوه هر حادث تعطیل شود. باید دولت نیروهای امنیتی را در اطراف این مسجد برای کنترل وضعیت و جلوگیری از نصب خیمه ها قبل یا روزعاشورا در مستقر کند.

حموده مدعی است که این روز، روز نجات موسی(علیه السلام) است و شیعیان آن را به مراسم عزاداری عاشورایی برای شهادت امام حسین(علیه السلام) تغییر دادند.

 

وی افزود: وزارت اوقاف به ما پاسخ داده است و در مراسم های گذشته این ضریح را بسته است.

رهبر جریان سلفی مدعی است که باید ضریح موجود امام حسین(علیه السلام) در قاهره از بین برود. زیرا در آن پیکر امام حسین(ع) وجود ندارد و در کربلای معلی در عراق به شهادت رسیده است. همچنین در این مسجد سرامام حسین نیز وجود ندارد. این مسجد پس از گذشت مدتها از شهادت امام حسین ساخته شده است.

 

از سوی دیگر، شیخ «محمد عبدالخالق الشبراوی» شیخ طریقه شبراویه و رئیس جبهه اصلاحات صوفی، گفت: درخواست سلفی ها برای تعطیل کردن ضریح امام حسین(علیه السلام) اقدامی بی نهایت انزجارطلبانه است و باید دولت و وزارت اوقاف به این درخواست های مغرضانه پاسخ ندهند. زیرا ضریح امام حسین(علیه السلام) یک مزار جهانی است و باید به طور طبیعی باز باشد.

الشبراوی گفت: سخن سلفی ها درباره نبود وجود سر امام حسین(علیه السلام) در مصر، سخنی ناصحیح است. علمای الازهر و مفتی ها و اوقاف مصر در طول تاریخ ثابت کردند که سر امام حسین(علیه السلام) در مکان کنونی در مسجد امام حسین (ع) در قاهره وجود دارد و آنچه سلفی ها می گوید، دروغ محض است.

 

پایان پیام/۴۴

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.