خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

بانوی هنرمند کانادایی، مینیاتورهایی از سفرنامه زنان مسلمان خلق می کند

ادیان نیوز/ بانوی هنرمند تازه مسلمانی که از کانادا به استانبول سفر کرده، با خلق مینیاتورهایی قصد دارد، خاطرات مسافران زن مسلمان و روایت زندگی آنان را جاودانه سازد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از دیلی صباح، یک هنرمند و نویسنده مسلمان کانادایی قصد دارد یادگارهایی از مسافران زن مسلمان خلق کند.
لورالای رائی، خاطرات مسافران مسلمان زن را با استفاده از هنر مینیاتور زنده می کند.
 وی که در یک خانواده هنرمند متولد شده و در سن ۱۷ سالگی، هنگامی که شاخه های متعدد هنراسلامی را در دانشگاه مورد تحقیق قرار می داده به اسلام گرویده، در گفتگو با خبرنگاران، جزئیاتی از سفر ماجراجویانه در هنراسلامی و هنر مینیاتور خود تعریف کرد.
لورالای می گوید: پس از پایان کارشناسی ارشد در دانشکده هنرهای سنتی بنیاد پرنس انگلستان، به استانبول آمدم و در ۶ سال گذشته تحصیلات دانشگاهی و مطالعات عملی خود را از شاخه های هنر سنتی و مدرن در بخش طراحی هنرهای تجسمی و ارتباطات تصویری دانشگاه سابانچی انجام دادم.
در کارگاه آموزشی خود در بلات ، جایی که به تدریس سرامیک می پردازد ، وی پروژه مینیاتوری خود را با به تصویر کشیدن داستان های مسافران زن مسلمان که آن ها را «صفحات گمشده تاریخ» قلمداد می کند، آغاز کرد.
وی که در بسیاری از مطالعاتش با مسافران زن مسلمان متعددی برخورد کرده، قصد انتشار کتابی در این رابطه همراه با میتیاتورهای خود را دارد که با طلا تزئین شده اند.
وی پس از گرویدن به دین اسلام، برای شناخت بهتر فرهنگ اسلامی ، به هنر اسلامی علاقه مند شد و گفت که خانواده وی در این فرایند تأثیرگذار بودند.
لورالای در این باره می گوید: مادر من یک هنرمند سرامیک کار است. ما در کودکی با هم کار می کردیم. زندگی هنری من از ۴ سالگی شروع شد. مادرم ، من و خواهرم همیشه به هنر علاقه مند بوده ایم. هنر شما را به مکانی متفاوت می رساند شما الهام بخش زندگی خود هستید. گیاهان ، گلها ، برگ ها ، درختان الهام بخش من هستند ، اما الهام بخش برای همه در هنر متفاوت است. پس از سالها کار روی سرامیک ، من شروع به یادگیری مینیاتور فارسی کردم.
او خاطرنشان کرد: من با خلق شخصیت های جدید ، آن ها را به زمان حال می آورم. آنچه آن ها انجام داده اند و اسرار آنها در کتاب ها را فاش می کنم. من بخش های مهمی از زندگی آنها را نمادینه کرده و به مینیاتور تبدیل می سازم  در ابتدا روایت های مختلف زندگی نامه ها و کتاب های مربوط به بانوان مسلمان مانند نور بیگم و فروغ فرخزاد روبرو شدم. من هرگز در مورد اطلاعاتی که از تحقیقاتم جمع آوری کرده ام به کسی نگفته ام و آنها را به عنوان اسرار نگه می دارم. داستان های زیادی از سفرهای زنان ایرانی و هندی در انتظار کشف هستند. من سعی خواهم کرد که در مینیاتورها نشان دهم که زنان مسلمان سعی کردند در هر دوره دنیا را کشف کنند.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.