خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تیم بسکتبال تورنتو نخستین حجاب مخصوص ورزش بانوان را تولید کرد

ادیان نیوز/ تیم “تورنتور رپترز” که نخستین تیم کانادایی برنده جام قهرمانی ان بی ای نیز می باشد، در توئیتر اعلام کرد که حجابی ورزشی ویژه زنان مسلمان به بازار عرضه می کند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از cnn، یک تیم بسکتبال کانادایی با نام « تورنتو رپترز » که در ماه ژوئن نخستین تیم کانادایی برنده جام قهرمانی ان بی ای شد، اعلام کرده که این هفته قرار است نخستین تیمی باشد که خط تولید فروش روسری های و حجاب ورزشی مخصوص به خودشان را برای بانوان مسلمان ایجاد کند.
 به گفته اعضای تیم در توئیتر، این حجاب با الهام از بازیکنان تیم که سبب پیروزی آنان در مسابقه شده اند، ایجاد شده است.
این پیام توئیتری شامل ویدئویی از زنان مسلمان محجبه در هنگام بازی بسکتبال می باشد. در ویدئو یک زن مسلمان می گوید: وقتی بزرگ می شدم، الگوهای زیادی مانند خودم نداشتم که به آنان اکتفا کنم. هدف این است که زنان مسلمان یاد بگیرند لازم نیست از هویت شان دست بردارند یا احساس کنند که باید بخشی از هویت شان را برای شرکت در فعالیت های ورزشی قربانی کنند.
باشگاه ورزشکاران تورنتو برای زنان و دختران مسلمان که با تیم رپترز برای ایجاد این برند حجاب جدید همکاری داشته در صفحه اینستاگرام خود اعلام کرد: ما خوشحالیم که با این تیم برنده شریک شده ایم و ایجاد فرصت ها برای زنان و دختران مسلمان در ورزش را جشن می گیریم.
آن ها همجنین از رپترز به خاطر به رسمیت شناختن نقش زنان مسلمان در ورزش قدردانی کرده و اعلام کردند که آنان «فرهنگ پیرامون ورزش» را تغییر داده اند.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.