خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

حمایت یک باشگاه آمریکا از «حجاب ورزشی» زنان مسلمان

یک باشگاه بسکتبال آمریکا، برای حمایت از زنان ورزشکار مسلمان «حجاب ورزشی» را تولید کرده است و آن را به ورزشکاران زن مسلمان ارایه می دهد.

به گزارش ادیان نیوز (ردنا) از خبرگزاری شبستان به نقل از الشرق الاوسط، باشگاه تورنتو رپترز که فصل گذشته در لیگ حرفه ای بسکتبال آمریکا قهرمان شد، «حجاب ورزشی» را با الهام از فعالیت یک گروه از ورزشکاران زن مسلمان در این شهر کانادا عرضه می کند.

این باشگاه فیلم تبلیغاتی را در پایگاه های ارتباط اجتماعی منتشر کرد که در آن حجاب ورزشی را با مشارکت یک گروه از ورزشکاران زن باشگاه «حجابی بالرز» منتشر کرد.

این باشگاه نوشته است که این وزرشکاران محجبه از شجاعت کافی برای تغییر بازی برخوردارند.

هدف این گروه شناساندن و تجلیل از فعالیت های ورزشی دختران و زنان محجبه مسلمان و افزایش مشارکت آنها در برنامه های ورزشی در این شهر است.

«جری فرگوسن» مدیربازیابی در شرکت «Maple Leaf Sports & Entertainment» و مالک تیم تورنتو، گفت: گفت: مسئله ورزشکاران محجبه در رسانه ها ار طریق پلی آف منتشر شد و پرداختن به آن به برقراری ارتباط با گروههای مختلف هوادار منجر شد.

وی افزود: باشگاه تورنتو رپترز لباس های پوشیده همراه با روسری طراحی شرکت نایک را تولید کرده است و نخستین تیم بسکتبال در زمینه ارایه لباس ورزشی زنان مسلمان به شمار می آید.

«امرین القدوه» بنیانگذار باشگاه «حجابی بالرز» گفت: حمایت باشگاه تورنتو رپترز از ورزشکاران محجبه فضایی را ایجاد کرد تا آنها بتواند تمرین های بسکتبال خود را با اطمینان بیشتر و احساس آرامش انجام دهند.

فدراسیون بین المللی بسکتبال (فیبا) در سال ۲۰۱۷ میلادی اعلام کرده بود: پوشش حجاب هنگام مسابقات مجاز است.

پایان پیام/۴۴

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.