خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

«چگونگی مقابله حضرت زینب(ع) با افکار انحرافی» در کربلای معلی

آستان مقدس امام حسین(علیه السلام) همایش اندیشه ای و اعتقادی درباره چگونگی مقابله حضرت زینب(علیهاالسلام) با افکار انحرافی دینی و عقیدتی را برگزار کرد.

به گزارش ادیان نیوز (ردنا) از خبرگزاری شبستان به نقل از رادیو الروضه، آستان مقدس امام حسین(علیه السلام) همایش اندیشه ای و اعتقادی(ویژه بانوان) درباره رویکرد و نگاه حضرت زینب(علیها السلام) در مقابله با افکار انحرافی دینی و اعتقادی در جامعه را با حضور شخصیت های دینی و اندیشمندان و استادان دانشگاهی و جمعی از دانشجویان برگزار کرد.

این همایش به همت واحد آموزش قرآنی بانوان آستان مقدس امام حسین(علیه السلام) و با هدف تقویت و تحکیم و ایجاد ارتباط با اصول جاویدان حسینی (ع) و اهداف والای آن در آگاهی سازی و آموزش دینی در جامعه برگزار شد.

«مریم الخفاجی» استاد تفسیر و سخنران این همایش درباره چگونگی مقابله حضرت زینب(علیها السلام) با جنبه های انحراف در جامعه آن زمان گفت: سیره و شخصیت حضرت زینب (علیها السلام) بیانگر مبارزه این حضرت با جنبه های انحرافی آن زمان است، به ویژه خطبه آتشین ایشان در کاخ یزید به منظور آگاه سازی جامعه آن روز نسبت به واقعه خونین عاشورا و پرده برداشتن از چهره یزید ایراد شد تا با این خطبه جنبه های انحرافی در جامعه آن روز را هویدا کند و حق و باطل را به همگان بشناساند.

الخفاجی افزود: باید از درس ها و عبرت های تاریخ برای ساخت زنان صالح و زینبی مسلح به ایمان و عقیده آگاهانه الهام گرفت.

واحد آموزش قرآن کریم بانوان در طول سال مسابقه ها و نشست ها و محافل قرآنی را با هدف نظارت بر تقویت ابتکارهای خلاقانه به منظور مشارکت در مسابقه های بین المللی و ملی و همچنین گسترش و تقویت فرهنگ قرآنی بانوان در جامعه برگزار می کند.

پایان پیام/۴۴

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.